عصر بازار

دبیر انجمن لوازم خانگی:

پرداخت وام برای خرید کالای خارجی تولید را رونق نمی دهد

عصر اعتبار- دبیرکل انجمن لوازم خانگی، خواستار تجدیدنظر بانک مرکزی در اعطای تسهیلات برای خرید لوازم خانگی خارجی شد.

پرداخت وام برای خرید کالای خارجی تولید را رونق نمی دهد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حبیب الله انصاری تصمیم بانک مرکزی در اعطای تسهیلات از طریق کارت های اعتباری برای خرید لوازم خانگی خارجی را اشتباهی راهبردی دانست که هیچ کمکی به خروج صنایع داخلی از رکود نمی کند.
    دبیرانجمن تولید کنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه امروز بخش عمده ای از تولیدات صنعت لوازم خانگی کشور به لحاظ کیفیت با برندهای معتبر جهانی رقابت می کند ، خاطرنشان کرد: خریداران کالاهای گران قیمت خارجی به هیچ وجه نیازی به تسهیلات 10 میلیونی برای خرید ندارند و اصولا نرخ سود این تسهیلات نیز برای این مصرف کنندگان مهم نیست و اقدام بانک مرکزی در اعطای تسهیلات به این بخش فقط به افزایش واردات کمک خواهد کرد.
    وی افزود: این اقدام بانک مرکزی نه تنها روند توسعه اقتصادی و تولیدات داخلی کشور را مختل می کند بلکه در تناقض اشکار با اهداف طراحی شده کشور در چارچوب اقتصادی مقاومتی و توجه به ظرفیتهای داخلی است .
    انصاری با بیان اینکه ایجاد تقاضای موثر در اقشار کم درامد و رونق بخشی بازار کالاهای داخلی را از اهداف اعلام شده طرح خروج از رکود دولت عنوان کرد و گفت : اعطای تسهیلات برای خرید لواز م خانگی خارجی نه تنها با این هدف از پیش اعلام شده همخوانی ندارد بلکه در مقابل سیاست ترویج فرهنگ مصرف کالاهای داخلی است .
    وی با اشاره به مشکلات صنعت لوازم خانگی در سالهای اخیر افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی در سالهای رکود تولیدات خود را با حداقل سود می فروختند تا چرخش مالی خود را حفظ کنند و تولید را سرپا نگاه دارند؛ امروز زمان حمایت از این واحدهاست .

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو