عصر بازار

با توجه به مصوبه دولت

آتش‌نشانان با ۵۰سال سن و ۲۰سال سابقه می‌توانند از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور استفاده کنند

عصر اعتبار- معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: براساس مصوبه دولت، آتش‌نشانانی که پنجاه سال سن و بیست سال سابقه کار دارند، می‌توانند از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور استفاده کنند.

آتش‌نشانان با ۵۰سال سن و ۲۰سال سابقه می‌توانند از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور استفاده کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاون خدمات شهری شهرداری تهران، مجتبی عبداللهی با اعلام این مطلب که آتش نشانان در تجمع امروز به‌دنبال بازنشستگی پیش از موعدشان هستند، گفت: در سال 92 بازنشستگی پیش از موعد به تصویب هیئت دولت رسید و به شهرداری تهران ابلاغ شد.

    عبداللهی در ادامه افزود: براساس این قانون و مصوبه؛ آتش نشانانی که پنجاه سال سن و بیست سال سابقه دارند، می‌توانند از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور استفاده کنند.

    وی تصریح کرد: اکثر آتش‌نشانانی که در این تجمع شرکت کردند نیروهای چهار یا پنج سال خدمت هستند و اطلاع ندارند که این مصوبه، مصوبه دولت است.

    عبداللهی با بیان اینکه درخواست آتش‌نشانان این است که سن بازنشستگی به زیر 50 سال تقلیل یابد و یا سقف سن مطرح نباشد در صورتی که این مصوبه دولت است و از عهده شهرداری نیز خارج است، گفت: ما نمی‌توانیم رأساً در این زمینه تصمیم‌گیری کنیم و نیازمند تصویب مجلس و دولت هستیم.

    معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تأکید بر این که آتش‌نشانان بسیار شریف و زحمتکش هستند، گفت: به همین دلیل شهرداری همواره اهمیت ویژه‌ای برای پرسنل آتش‌نشانی و سازمان آتش‌نشانی قائل است.

    عبداللهی به مزایا و حقوق پرسنل آتش‌نشانی اشاره داشت و گفت: مزایا و حقوق پرسنل این سازمان نسبت به سازمان‌های دیگر از سطح بسیار بالایی برخوردار است و اکثر آنها از این وضعیت رضایت دارند.

    وی در ادامه افزود: آتش‌نشانان 24 ساعت فعال هستند و در قبال آن 48 ساعت استراحت می‌کنند و به همین دلیل حقوق مناسبی برای 10 روز کار می‌گیرند.

    عبدالهی در پایان تصریح کرد: برای آن که یک نفر را با بیست سال کار بازنشسته کنیم، باید به‌ازای 10 سال کسری کار مبلغ چهارصد میلیون تومان به صندوق بازنشستگی از محل اعتباراتمان پرداخت کنیم که البته ما مشکلی برای انجام آن نداریم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی