عصر بازار

از سوی دستگاه قضایی هند انجام شد

پیگرد قانونی مقامات بانک هندی به اتهام انتقال پول نفت ایران به خارج

عصر اعتبار- سه مقام ارشد بانک یو سی اوی هند که محل ذخیره روپیه های نفتی ایران در دوره تحریم ها بود به کلاهبرداری تجاری به ارزش حدود ۲۰ هزار کرور روپیه متهم شدند.

پیگرد قانونی مقامات بانک هندی به اتهام انتقال پول نفت ایران به خارج
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پایگاه خبری دی ان ای ایندیا، گفته می شود سه مقام ارشد بانک یو سی اوی هند عوامل اصلی کلاهبرداری تجاری در روابط ایران و هند به ارزش حدود 20 هزار کرور روپیه هستند.
    دبیرخانه اجرایی که در حال تحقیق در مورد این پرونده بر اساس مفاد قانون مدیریت تبادل خارجی هند است، در حال کار بر روی منابعی خارجی است که بر اساس آن، مقاماتی که در زمینه روابط تجاری ایران و هند فعالیت داشته اند، پول هایی را به نام پیش پرداخت جهت صادرات به شرکت ها پرداخت کرده اند که در واقع این پول ها به دوبی و هنگ کنگ منتقل شده اند.
    پس از آنکه دبیرخانه اجرایی در نامه ای در مورد پول های کثیف به تیم تحقیقات ویژه اطلاع رسانی کرد، اداره مرکزی تحقیقات هند تحقیقات اولیه ای را در مورد 8 تبعه خارجی (7 ایرانی و یک آذربایجانی) که با ویزای دانشجویی وارد این کشور وارد شده اند و 70 تا 80 شرکت قلابی برای دسترسی به پول های ایران در بانک یو سی او ایجاد کرده اند، آغاز کرده است.
    اطلاعات به دست آمده از منابع خارجی نشان دهنده نقش 3 مقام بانک یو سی او در این پرونده است.
    بانک یو سی او از سال 2012 تاکنون، بیش از 100 هزار روپیه از پول نفت ایران را که در اختیار این بانک قرار دارد، برای تجارت با این کشور اختصاص داده است.
    این بانک ضمن رد این اتهامات اعلام کرده است: «بانک ما هیچ گونه تسهیلات اعتباری ای به صادر کنندگانی که تحت تحقیقات اداره مرکزی تحقیقات هند هستند اعطا نکرده است. ما هیچ گونه اطلاعاتی در ارتباط با انتقال پول ها به هنگ کنگ یا دوبی نداریم. تمام پرداخت های مرتبط با ایران از طریق کانال های بانکی معتبر و تنها به روپیه هند انجام گرفته اند.»
    یک مقام آگاه در دبیرخانه اجرایی دولت هند گفت: «تاکنون ما حدود 1500 کرور روپیه بازگشت پول ساختگی را ردیابی کرده ایم.»
    برای انتقال کل این پول ها حداقل 3 – 4 لایه ایجاد شده است. این منبع افزود: «در لایه سوم ما برخی تراکنش های قابل توجه با شرکت های مرتبط با یک تاجر بزرگ طلا را کشف کردیم. برخی از این اسامی احتمالا به زودی اعلام خواهند شد.»

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی