عصر بازار

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد

پرداخت وام ضروری به بازنشستگان در پنج مرحله تا پایان سال

عصر اعتبار- مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت ۲۵۰ هزار وام ضروری به بازنشستگان تا پایان سال در پنج مرحله خبر داد.

پرداخت وام ضروری به بازنشستگان در پنج مرحله تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، رشیدی در نشست خبری صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص مشکل بیمه تکمیلی بازنشستگان و دیرکرد در پرداخت مطالبات اظهار کرد: از ابتدای شهریور سال 94 قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان منعقد شده و 980 میلیارد تومان اعتبار برای آن تخصیص یافته است.

    وی ادامه داد: بیمه مکلف است با 65 درصد از بیمارستان‌ها قرارداد ببندد. در حال حاضر قرارداد ما با بیمه آتیه کارمزدی است و در صورتی که بیمارستان‌های طرف قرارداد اسناد پزشکی خود را در موعد مشخص به بیمه تحویل بدهند در سیستم ما مدت زمان زیادی برای پرداخت صرف نمی‌شود و اگر مشکلی وجود داشته باشد مربوط به روند تحویل اسناد است.

    مدیر کل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه سامانه هوشمند نظارت، طراحی و اطلاعات در آن ثبت شده است گفت: بنا داریم از این پس روند رسیدگی به اسناد و خدمات و ارائه خدمات به صورت آنلاین انجام شود.

    رشیدی تصریح کرد:‌ البته یکی از مشکلاتی که داریم این است که طی دو سه سال اخیر بودجه‌ای که برای بیمه تکمیلی در اختیارما قرار می‌گرفت قطع شده و ما از محل منابع خودمان باید هزینه‌های بیمه تکمیلی را بپردازیم. ما در حال حاضر بدهی به شرکت بیمه‌گر تکمیلی خود نداریم.

    وی همچنین به تبیین آخرین وضعیت پرداخت وام ضروری به بازنشستگان پرداخت و گفت: «بازنشستگی شاد» در دستور کار صندوق قرار دارد و سعی می‌کنیم تسهیلات را برای بازنشستگان ارتقاء دهیم. پرداخت وام‌های قرض الحسنه دو میلیون تومانی به بازنشستگان دردستور کار قرار دارد و با توجه به افزایش 25 درصدی تخصیص اعتبارات توانستیم امسال این وام را برای 250 هزار نفر تامین کنیم.

    مدیر کل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: ثبت نام انجام و اعلام نتایج صورت پذیرفته است و در پنج مرحله وام‌های ضروری را پرداخت خواهیم کرد.

    وی ادامه داد: سفرهای زیارتی و سیاحتی برای بازنشستگان نیز تدارک دیده شده است. میزان این سفرها در سال گذشته 50 هزار نفر بود اما امسال برای 95 هزار نفر افزایش یافته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی