عصر بازار

جزئیات نشست دیروز ستاد اقتصادمقاومتی؛

دستور جهانگیری به نوبخت برای بازنگری پیش نویس برنامه ششم

عصر اعتبار- معاون اول رئیس جمهور خواستار بازنگری و بررسی مجدد پیش نویس برنامه ششم توسعه توسط سازمان مدیریت شد و گفت: در صورت نیاز باید اصلاحات لازم در این پیش نویس اعمال شود.

دستور جهانگیری به نوبخت برای بازنگری پیش نویس برنامه ششم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری عصر دیروز در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه دولت قدردان اعتماد و حمایت‌های مقام معظم رهبری است، گفت: برنامه ششم باید مطابق با اقتصاد مقاومتی تدوین شود.

    معاون اول رئیس جمهور با اشاره به دیدار اخیر اعضای ستاد با رهبر معظم انقلاب و حمایت‌ها و رهنمودهای ایشان بیان داشت: حمایت مقام معظم رهبری از دولت در مسائل مختلف و به خصوص در اجرا و پیشبرد برنامه های اقتصادی، مایه برکت و سرمایه ای بزرگ برای دولت محسوب می‌شود و دولت قدردان این حمایت است.

    جهانگیری از چالش‌های اقتصادی به عنوان یکی از مهمترین مسائل پیش روی کشور یاد کرد و افزود: بدهی های دولت، اتکاء بودجه به نفت، بیکاری و کاهش رفاه و افت قدرت خرید مردم از مهم ترین مشکلات اقتصادی کشور است که برای حل این مسائل، به اتخاذ تدابیر جدی نیازمندیم.

    وی افزود: یکی از سیاست‌ها و برنامه هایی که همه ارکان نظام نسبت به آن اجماع نظر دارند و می تواند به برون رفت از شرایط فعلی کمک کند، سیاست های اقتصاد مقاومتی است که اگر به درستی عملیاتی شوند، اقتصاد کشور به نقطه ای مطلوب رهنمون خواهد شد.

    جهانگیری با تاکید بر اینکه برنامه ششم توسعه کشور حتما باید منطبق بر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی باشد تصریح کرد: این موضوع مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و همچنین رئیس جمهور است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور باید حداکثر تلاش خود را به کار گیرد تا برنامه ششم توسعه براساس سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تدوین شود.

    معاون اول رئیس جمهور ضرورت بازنگری و بررسی مجدد پیش نویس برنامه ششم توسعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور باید جلساتی تشکیل و مجددا پیش نویس برنامه را مورد بازنگری قرار دهد تا در صورت نیاز اصلاحات لازم اعمال شود و برنامه ششم حتما باید حداکثر تطابق را با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

    وی همچنین بر ضرورت اولویت بندی برنامه های عملیاتی تهیه شده برای اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و اظهارداشت: با توجه به محدودیت منابع، لازم است برنامه های تهیه شده را اولویت بندی کنیم تا آن دسته از برنامه هایی که در کوتاه ترین زمان ممکن تاثیر بیشتری در مقاوم سازی اقتصاد دارند و می توانند به برون رفت از وضعیت فعلی اقتصاد کشور کمک بیشتری کنند، در اولویت نخست قرار گیرند و سایر برنامه ها نیز باستی در یک زمان بندی مناسب عملیاتی شوند.

    جهانگیری ادامه داد: لازم است علاوه بر برنامه ریزی ها، ساز و کاری برای نظارت و پایش دقیق مراحل اجرایی برنامه ها تعیین شود تا بتوانیم از روند اجرای دقیق برنامه ها مطابق با زمان بندی تعیین شده مطلع شویم و پیشرفت امور را رصد کنیم.

    در این جلسه که وزرای نفت، نیرو، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، رئیس سازمان میراث فرهنگی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، معاونین رئیس جمهور در امور اجرایی و امور مجلس، رئییس کل بانک مرکزی، مشاور رئیس جمهور در امور اقتصادی و رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی نیز حضور داشتند، ضمن ارائه گزارشی از ملاقات اعضای ستاد با مقام معظم رهبری، در خصوص چگونگی متناسب سازی و ایجاد پیوستگی و همپوشانی میان برنامه های ملی یازده گانه تهیه شده برای سیاست های اقتصاد مقاومتی با برنامه ششم توسعه بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی