عصر بازار

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه خبر داد

اعطای وام بی‌بهره بدون ضامن به ساکنان روستاهای مرزی

عصر اعتبار- معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به اعطای وام‌های بی‌بهره در مناطق مرزی به روستاییان، گفت: کارت دریافت یارانه فقط به‌عنوان تضمین وام دریافت می‌شود.

اعطای وام بی‌بهره بدون ضامن به ساکنان روستاهای مرزی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، مجتبی نیک‌کردار امروز  اظهار کرد: طرح‌هایی در حوزه مشاغل روستایی مصوب شده و تلاش ما این است که این طرح‌ها در قالب تعاونی روستایی اجرا شود.

    وی با بیان اینکه توسعه روستایی در دولت بسیار مورد توجه قرار دارد، ادامه داد: این بخش به‌عنوان یک معاونت در حوزه ریاست جمهوری در نظر گرفته شده تا اشتغال و معیشت روستاییان سر و سامان بگیرد.

    معاون امورعمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به اعطای وام‌های بی‌بهره در مناطق مرزی به روستاییان، عنوان کرد: تضمین وام به روستاییان کارت دریافت یارانه است و دیگر نیازی به وثیقه و ضامن ندارند.

    این مسئول از افزایش میزان تسهیلات مشاغل روستایی با افزایش میزان افراد متقاضی و در قالب تعاونی خبر داد و گفت: طی سال گذشته اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه از طریق بخشداری‌ها به روستاها انجام گرفته است.

    نیک‌کردار با اشاره به اینکه جلسات متعددی با مسئولان مربوطه در حوزه تسهیلات مشاغل روستایی برگزار شده، متذکر شد: 15 طرح برای دریافت وام ارائه شده است.

    این مسئول با تاکید بر اینکه محدودیتی در ارائه تسهیلات نداریم و هر طرحی که مصوب شود به آن تسهیلات تعلق می‌گیرد، گفت: در این زمینه در کشور پیش‌رو هستیم.

    معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه تلاش برای کم شدن میزان مهاجرت روستاییان به شهر را مستلزم رونق اقتصادی روستاها دانست و بیان داشت: اقدامات عمرانی، بهداشتی، آموزشی و درمانی در روستاها دنبال می‌شود.

    وی با اشاره به بررسی طرح‌های اشتغال روستایی توسط تیم کارشناسی سخن گفت و افزود: طرح‌ها باید دارای توجیه فنی و اقتصادی باشد تا سودآور باشد و روستاییان متضرر نشوند.

    نیک‌کردار با بیان اینکه زمانی روستا یک سکونت‌گاه عنوان می‌شد، ادامه داد: روستا امروز یک کانون فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است که باید توسعه یابد.

    وی مهاجرت روستاییان را دارای پیامدهای مختلف بیان کرد و یادآور شد: ایجاد هر شغل 500 میلیون تومان در حوزه صنعت سرمایه‌گذاری نیاز دارد و این در حالی است که با هزینه کمتری می‌توان در روستا شغل ایجاد کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو