عصر بازار

توسط اداره کل استاندارد استان صورت پذیرفت

توقیف بیش از ۷۰۰ گرم طلای بدون کد در خوزستان

عصر اعتبار- مدیرکل استاندارد خوزستان از توقیف بیش از ۷۰۰ گرم طلای بدون کد توسط این اداره کل در استان خبر داد.

توقیف بیش از ۷۰۰ گرم طلای بدون کد در خوزستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، رضا دهدشتی‌زاده در اهواز اظهار کرد: در آبان‌ماه امسال کارشناسان این اداره کل در راستای اجرای استانداردسازی مصنوعات طلا و فلزات گرانبها، بالغ بر 700 گرم طلای بدون کد و مغایر با استاندارد را در سطح استان خوزستان توقیف و مهروموم کردند.

    وی افزود: از جمله این محصولات می‌توان به سرویس، آویز، دستبند، گردنبند، انگشتر، حلقه، النگو و زنجیر طلا اشاره کرد که در راستای نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری و بازدید کارشناسان این اداره کل از برخی مراکز تولید و عرضه صورت گرفته است.

    مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: کالاهای مذکور به علت نداشتن کد سازنده و علامت استاندارد و یا جعل نشان استاندارد از بازار جمع‌آوری و توقیف شده‌ است.

    دهدشتی‌زاده ادامه داد: کالاهای مذکور از جمله کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و مطابق تبصره 4 ماده 9 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان استاندارد ایران چنانچه در مرحله تمرکز، توزیع و فروش آنها انطباق و مغایرتی با قوانین استاندارد وجود داشته باشد، جرم محسوب شده و مطابق قانون با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان متخلف برخورد خواهد شد.

    این مسئول در پایان از همشهریان و هم استانی‌ها خواست در صورت مشاهده کالای مغایر با استاندارد و یا با کیفیت پایین مراتب را از طریق سامانه 1517 با این اداره کل درمیان بگذارند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی