عصر بازار

چه عاملی موجب رونق دوباره بورس می‌شود؟

عصر اعتبار- دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری معتقد است که برای رونق مجدد بورس نباید به دنبال عوامل درون زا باشیم زیرا عوامل سیاسی و تحریم‌ها نقش پر رنگ‌تری در این رونق دارد.

چه عاملی موجب رونق دوباره بورس می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بهروز خدارحمی گفت: در بودجه سال 1394 توجهی به بازار سرمایه و تامین مالی از این بازار نشده بود و موارد مربوط به بازار سرمایه بیشتر حالت شعارگونه داشت، لذا بیشترین دغدغه سهامداران این بود که به خواسته آنها توجه نشده است.

    وی افزود: اما با توجه به اتفاقاتی که در یکسال اخیر رخ داده است، به نظر می رسد مسئولین با یکدیگر هم صدا شدند و به این نتیجه رسیده‌اند که باید به بازار سرمایه توجه جدی تر شود که به نظر می رسد این همصدایی خود را در بودجه 95 در مباحث مرتبط با بازار سرمایه نشان دهد.

    دبیر کل کانون نهادی های سرمایه گذاری با بیان اینکه دغدغه اصلی سهامداران عدد نیست، تصریح کرد: دغدغه اصلی سهامداران این نیست که در بودجه سال آینده نرخ خوراک و نرخ بهره مالکانه چگونه تعیین شود، بلکه اصلی ترین خواسته سهامداران استمرار سیاست های مسئولین در خصوص قوانین است، زیرا تغییر هر ساله قانون مثلا در خصوص نرخ خوراک یا بهره مالکانه آسیب جدی به بازار سرمایه وارد می کند و باید سیاست های کلی و سند چشم انداز 5 تا 10 ساله برای بازار سرمایه در نظر گرفته شود.

    خدارحمی در خصوص زمان رونق دوباره بورس گفت: در شرایط فعلی انتظار رونق بازار سرمایه قبل از برداشته شدن تحریم ها و ورود سرمایه گذاران خارجی ، انتظار معقولی نیست به همین دلیل برای رونق مجدد بورس نباید به دنبال متغیر درون زا باشیم زیرا نقشی که تعاملات بین المللی و تحریم ها در بازار سرمایه دارد ، متغیرهای داخلی ندارد.

    وی با بیان اینکه بورس کشور در برابر اخبار واکسینه شده است، در خصوص بی واکنشی بورس به اخبار مثبت گفت: در یکسال گذشته به اندازه کافی اخبار مختلف شنیده شده و بازار سرمایه در برابر اخبار واکسینه شده است بنابراین در شرایط فعلی بورس تنها منتظر نتایج عملی و تاثیر اخبار مثبت بر اقتصاد است.

    دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری تصریح کرد: در حال حاضر بازار سرمایه به دنیال یک شوک است و می‌خواهد خبری در خصوص لغو یکباره تحریم ها و برداشته شدن آن بشنود، زیرا در بازار سرمایه به دلیل طولانی شدن روند نزولی و کاهشی، سطح انتظار بالا رفته و در صورت محقق شدن 50 درصدی انتظار باز هم نارضایتی ایجاد می شود و همه به دنبال تحقق 100 درصدی انتظار خود هستند، بنابراین به نظر می‌رسد باید اقدام عملی قوی در این خصوص صورت بگیرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو