عصر بازار

سه‌شنبه ۲۴ آذر؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر اعتبار- در معاملات امروز سه‌شنبه ۹۴.۰۹.۲۴ در بازار برق بورس انرژی ۹۸۲ مگاوات برق به ارزش ۴ میلیارد و ۵۳ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته افت شدید ۹۸ درصدی را نشان دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مبین سرمایه،  با توجه به عدم انجام معامله در نمادهای بار پایه، محاسبه میانگین وزنی قیمت امکان پذیر نبود.


    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    در بازار امروز برق بورس انرژی، با توجه به قیمت‌دهی بالا از سوی نیروگاه‌ها در نمادهای بارپایه و عدم تعدیل آن تا انتهای بازار و همچنین عدم تمایل شرکت‌های توزیع نیروی برق برای خرید در قیمت‌های مذکور در این نمادها معامله‌ای به انجام نرسید که همین امر منجر به کاهش شدید حجم و ارزش معاملات در بازار امروز شد. معاملات امروز به صورت محدود و تنها در چند سررسید از نمادهای میان‌باری و کم‌باری به ثبت رسید.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:


    بررسی روند نماد 13941004 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13941004 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است از ابتدای دوره قیمت روندی با ثبات در محدوده 370,000 ریال را طی کرده و در انتهای دوره شیب نزولی به خود گرفته و در محدوده 367,000 ریال قرار گرفته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود در طول دوره روندی صعودی بوده و پس از افزایش تا محدوده 400،000 ریال در انتهای دوره شیب نزولی به خود گرفته است.
    در این نماد تا به امروز 3,869 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 18.09.1394 با 1,510 مگاوات می‌باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی