عصر بازار

در آستانه اعلام تصمیم فدرال رزرو

افزایش مجدد قیمت طلا در بازارهای بین المللی

عصر اعتبار- قیمت طلا امروز چهارشنبه در حالی در بازارهای جهانی با افزایش نسبی روبرو شده است که سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا هستند.

افزایش مجدد قیمت طلا در بازارهای بین المللی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، در حالی که بسیاری از گمانه زنی ها نشان می دهد فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست امروز خود نرخ بهره را برای نخستین بار از سال 2006 میلادی افزایش خواهد داد، قیمت طلا در بازارهای بین المللی با افزایش مواجه شده است.

    بر اساس این گزارش بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا در نشست امروز نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش خواهد داد و به 8 سال اجرای سیاست های انبساطی پولی پایان می دهد.

    به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند موجب تقویت ارزش دلار و در نتیجه کاهش تقاضا و قیمت طلا شود.

    تصمیم نهایی فدرال رزرو آمریکا قرار است ساعت 19 به وقت گرینویچ اعلام شود. قیمت هر اونس طلا نیز امروز با 0.5 درصد افزایش به بیش از 1065 دلار رسیده است. قیمت طلا در دو روز گذشته با کاهش نسبی روبرو شده بود.

    جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه اچ اس بی سی تاکید کرد: قیمت طلا ممکن است در واکنش اولیه نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو با کاهش روبرو شود. ولی هر گونه واکنش قیمت طلا به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو کوتاه مدت و مقطعی خواهد بود.

    وی افزود: اظهارات مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا پس از پایان این نشست نیز تاثیر زیادی بر تحولات بازارهای بین المللی و ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت. اگر اظهارات مقام های فدرال رزرو نشان دهد که بانک مرکزی آمریکا قصد دارد طی ماه های آینده نیز نرخ بهره را افزایش دهد، این مساله به ضرر قیمت طلا خواهد بود و این فلز زرد با افت بیشتری روبرو خواهد شد.

    گزارش سایت طلا حاکیست، گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا موجب شده تا قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 10 درصد کاهش یابد. قیمت طلا طی ماه جاری به پایین ترین سطح در 6 سال اخیر رسیده است. برخی تحلیلگران نیز معتقدند که نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا پیش از این تاثیر خود را بر قیمت طلا نشان داده و افزایش نرخ بهره در نشست امروز می تواند موجب افزایش نسبی قیمت طلا شود.

    البته بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا تحت تاثیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به زودی به کمتر از 1000 دلار خواهد رسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو