عصر بازار

محجوب:

انتقاد از افزایش سن و طول بازنشستگی در برنامه ششم توسعه

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس با انتقاد از افزایش سن و طول بازنشستگی در برنامه ششم توسعه، گفت: نباید برای جبران کمبودهای سازمان‌های بیمه‌گر سن و طول بازنشستگی را افزایش داد.

انتقاد از افزایش سن و طول بازنشستگی در برنامه ششم توسعه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، علیرضا محجوب با انتقاد از افزایش طول و سن بازنشستگی در برنامه ششم توسعه، گفت: دولت به برنامه ششم اهتمام داشته اما متاسفانه در خصوص طول عمر و سن بازنشستگی همان رفتاری را شاهد هستیم که دولت یازدهم مانند دولت قبل 5 سال به  سن بازنشستگی در برنامه ششم توسعه افزوده است.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تا امروز هیچ کسی محاسبه ادواری ارائه نکرده که 30 سال طول عمر بازنشستگی چه زیان و ضرری به بودجه صندوق های تامین اجتماعی و سایر بیمه ها زده است اما دلایل بسیاری مطرح است که افزایش نقدینگی و تورم‌های سالانه هزار ضربه به مردم و صندوق‌های بیمه‌ای زده است.

    وی با بیان اینکه نباید برای جبران کمبودهای سازمان‌های بیمه‌گر سن بازنشستگی را افزایش داد، افزود: برای جبران بدهی دولت به سازمان‌های بیمه‌ای باید تورم را مهار کرد زیرا با افزایش طول بازنشستگی مشکل حل نمی شود، همچنین صندوق‌ها وظیفه اجتماعی به عهده دارند و درحقیقت افرادی از صندوق‌ها مستمری دریافت می‌کنند که عموما ازقشر بازماندگان و نیازمند حمایت هستند.

    این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت ارزیابی محاسبات ادواری دریافتی صندوق‌های بیمه و همچنین میزان پوشش‌دهی آنها، ادامه داد: اگرچه همواره بر مشکلات مالی صندوق های بیمه‌ای تاکید می شود اما هم در برنامه های توسعه قبل و هم برنامه ششم اجازه تاسیس صندوق خصوصی داده شده است.

    محجوب تاکید کرد: افزایش سن بازنشستگی از 50 به 55 و از 60 به 65 و طول بازنشستگی از 30 به 35 سال هیچ منطق علمی و ریاضی ندارد و تنها یک احساس برداشت است در حقیقت فقرا و بازماندگان نباید جور ضعف صندوق های بیمه ای را بکشند.

    وی اکید کرد: متوسط کار در ایران 42 سال و نیم و متوسط بازنشستگی کمتر از 20 سال است، لذا اگر صندوق‌ها و دولت در وظایف خود مشکل دارند افرادی که 30 سال کار کردند نباید هزینه آن را بپردازند؛ در این زمینه بهتر است متوسط پرداخت به صندوق‌ها افزایش یابد زیرا دوام برخی مشاغل بیش از 30 سال نیست که امکان افزایش سن بازنشستگی برای آنها فراهم باشد.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروزه باید چاره ای برای ثروتمندانی که از بیمه افراد تحت پوشش خود شانه خالی می کنند اندیشید نه آنکه در تعهدات بیمه‌ای خللی وارد کنیم، البته در صورت تصویب افزایش سن و طول بازنشستگی این قانون باید شامل کسانی شود که بعد از تصویب آن بیمه می شوند و قانون عطف به ماسبق نباشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو