عصر بازار

وام مسکن باری از دوش کسی برنمی‌دارد

عصر اعتبار- یک کارشناس مسکن گفت: تسهیلاتی که برای وام مسکن در نظر گرفته شده است تأثیر چندانی بر رونق بازار مسکن نخواهد داشت.

وام مسکن باری از دوش کسی برنمی‌دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، کیوان شادمان کارشناس مسکن گفت: تسهیلات مسکن همیشه می‌تواند مثمرثمر باشد اما رقم آن بسیار مهم است و رقمی که اکنون بابت تسهیلات مسکن در نظر گرفته شده است تنها برای مسکن‌های ارزان قیمت مناسب است.

    وی با بیان اینکه دولت باید به صورت درصدی بخشی از قیمت ملک را وام بدهد، گفت: بازارهای مختلف، قیمت‌های مختلفی دارند به طور مثال یک مسکن ارزان قیمت، 100 میلیون تومان فروخته می‌شود در حالی که همان ملک در شمال تهران 500 میلیون تومان است.

    شادمان تصریح کرد: سود بالای سپرده‌ها موجب شده که هیچ بازاری به اندازه‌ی سپرده‌گذاری پول در بانک‌ها به صرفه نباشد و این امر مردم را از بازار مسکن دور می‌کند پس نیاز است سود سپرده‌ها کاهش یابد.

    این کارشناس مسکن در پایان گفت: این امر نه تنها محرکی برای بازار مسکن خواهد بود بلکه بر سایر بازارها نیز تأثیرگذار خواهد بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی