عصر بازار

مالیات برخانه های خالی با شکست رو به رو می‌شود

عصر اعتبار- یک کارشناس اقتصادی گفت: مالیات برخانه های خالی یک قلاب سردر گم است و مکانیزم طراحی نامناسبی دارد.

مالیات برخانه های خالی با شکست رو به رو می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، غلامحسین طاهری کارشناس اقتصادی درخصوص مالیات برخانه های خالی گفت: دولت می‌تواند این نوع مالیات را بر اساس قوانین و مقررات برای اداره کشور به کار گیرد اما مکانیزم‌های طراحی شده آن مناسب نیست و قوانین و مقررات آن با سایر کشورها متفاوت است.

    وی با اشاره به اینکه قانون یک قلاب سردرگم و پیچیده است و به خاطر اجبار از لحاظ شرعی هم مشکل پیدا می‌کند ادامه داد: مالیات برخانه های خالی به شکلی که نوشته شده است قابل اجرا نیست زیرا هرکس می‌تواند دلیل خود را برای این کار بیاورد مثلاً بگویند چندماه یکبار اینجا مستقر می‌شوم یا اینکه برای فرزندم آن را نگه داشته‌ام.

    این کارشناس اقتصادی معتقد است که دولت باید بانک اطلاعاتی دقیقی برای این طرح در دسترس داشته باشد و اظهار داشت: اگر دولت به جست وجوی خانه‌های خالی بپردازد و به مردم فشار بیاورد آن افراد می‌توانند یک قالی در آن خانه پهن کنند و بگویند که در آنجا زندگی می‌کنند پس نیازمند اطلاعاتی دقیق است و گرنه با شکست مواجه خواهند شد.

    طاهری افزود: 20 میلیون پرونده شکایت در دادسراها موجود است و طرح مالیات بر خانه‌های خالی تنها به تعداد این پرونده‌ها می‌افزاید زیرا نارضایتی مردم را در پی خواهد داشت.

    این کارشناس اقتصادی اظهار داشت: دولت باید انبوه سازانی که برج‌های چند طبقه‌ای می‌سازند را شناسایی کند زیرا لیست آنها در شهرداری موجود است و تعداد بلوک‌های خالی آنان از میان دیگر بلوک‌ها به راحتی مشهوداست.

    طاهری ادامه داد: دولت باید اعتماد به انبوه سازان و دادن وام‌های کم بهره و کم سود به توسعه ساخت و ساز کمک کند.

    این کارشناس اقتصادی در پایان اظهار داشت: دولت برای ساخت و ساز و مشارکت مردم باید برنامه مشخص و مدونی داشته باشد و مانند گذشته زمین‌هایی را در اختیار مردم قرار دهد و با دادن وام آنها را وادار به ساخت و ساز کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو