عصر بازار

رئیس کل بانک مرکزی:

مشکل موسسه ثامن الحجج حل می‌شود

عصر اعتبار:سیف درباره موسسه ثامن الحجج و مشکلاتی که برای سپرده‌گذاران این موسسه به وجود آمده است، اظهارداشت: فکر می‌کنیم به تدریج مسائل این موسسه حل خواهد شد و سپرده‌گذاران پس اندازهای خودشان را می‌توانند بگیرند.

مشکل موسسه ثامن الحجج حل می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس،ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه پنجمین مراسم بزرگذاشت هفته پژوهش و فناوری مشخصه در خصوص موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج اظهار نظر کرد.

    وی در خصوص موسسه ثامن الحجج و مشکلاتی که برای سپرده‌گذاران این موسسه به وجود آمده است، اظهارداشت: این موسسه قبلا مجوزی از بانک مرکزی نداشته و هم‌اکنون با همکاری که بین چند دستگاه از جمله بانک مرکزی وجود دارد، فکر می‌کنیم به تدریج مسائل این موسسه حل خواهد شد.

    سیف ادامه داد: سپرده‌گذاران این موسسه مالی و اعتباری می توانند بتدریج و با حل مسائل پس اندازهای خودشان را بگیرند.

    سکاندار بانک مرکزی دولت یازدهم خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها در جهت صیانت از منابع سپرده‌گذاران است.

    سیف با اشاره به موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج افزود: اگر در این مسیر همکاری کامل شود، ممکن است موسسه بتواند ادامه حیات دهد.

    این در حالی است که پیش از این امور حسابرسی زیر نظر بانک مرکزی در این موسسه در حال انجام است و به نظر می رسد مسئولان موسسه ثامن الحجج همکاری خوبی برای پیشبرد اهداف خود و اخذ مجوز با بانک مرکزی داشته اند.

    این موسسه سه سال پیش نیز و در راستای ساماندهی تعاونی اعتبار های آزاد همکاری خوبی با بانک مرکزی داشت و در کمترین زمان ممکن و بدون حواشی موجود در بین این تعاونی اعتبار ها توانست رضایت سهامداران این شرکت ها را جلب و ساماندهی 24 تعاونی اعتبار را با موفقیت پشت سر بگذارد.

    سیف در خصوص اجرای طرح کارت اعتباری، اظهارداشت: از امروز یا فردا دستورالعمل طرح کارت اعتباری به بانک‌ها ابلاغ می‌شود.

    وی افزود: تامین مالی اعتبار خرید کالاهای ایرانی در این طرح که منابع آن توسط بانک مرکزی تامین می‌شود به فاصله یکی دو روز از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام خواهد شد. این وزارتخانه لیست کالاها را تهیه کرده است.

    رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: لیست کالاهایی که اعلام می‌شود وقتی صاحب کارت برای خرید مراجعه می‌کند از طریق دستگاه کارتخوان فروشگاه کالا شناسایی و شامل تخفیف و نرخ خاص می‌شود که می‌تواند مبنای معامله قرار گیرد.

    وی با بیان اینکه با این طرح تحرک در تولید ایجاد می‌شود، گفت: اعتبار 4200 میلیارد تومانی که بانک مرکزی اختصاص می‌دهد فقط برای کالاهای تولید داخل است و کالاهای خارجی به هیچ وجه شامل این اعتبار بانک مرکزی نمی‌شود.

    سیف ادامه داد: براساس سوء تفاهمی که به وجود آمده، کالاهای خارجی ایراد اساسی طرح قلمداد شده در حالی که اصلا قرار نبود با این اعتبار کالای خارجی خریداری شود.

    وی تاکید کرد: 4200 میلیارد تومان بانک مرکزی فقط به مصرف کالاهای ایرانی اختصاص می‌‌یابد.

    رئیس کل بانک مرکزی در خصوص نرخ ارز در بودجه گفت: هنوز نرخ ارز در بودجه نهایی نشده و آقای نوبخت تصمیم نهایی را اعلام می‌کند.

    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه گزارش رشد اقتصادی سه ماهه اول امسال منتشر نشد، بانک مرکزی گزارش رشد اقتصادی شش ماهه اول امسال را منتشر می‌کند، گفت: اگر گزارش رشد اقتصادی آماده شود، انشاالله منتشر می‌کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی