عصر بازار

آغاز مرحله دوم پیش ثبت‌نام طرح جریمه مشمولان غایب

عصر اعتبار- جانشین سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی از پیش ثبت نام مرحله دوم طرح جریمه مشمولان غایب دارای بیش از ۸ سال غیبت تا پایان دی ماه خبر داد.

آغاز مرحله دوم پیش ثبت‌نام طرح جریمه مشمولان غایب
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار«ابراهیم کریمی» گفت : بر اساس بند (ط) تبصره 16 ماده واحده قانون بودجه سال 1393 مجلس شورای اسلامی بیش از 288 هزار نفر مشمول غایب دارای بیش از 8 سال غیبت ، از 15 اسفند ماه 93 در این طرح ثبت نام کردند.

    وی توضیح داد: متقاضیان ثبت نام شده در مرحله اول این طرح تا 20 آذر ماه فرصت داشتند که مبلغ جریمه در نظر گرفته شده را واریز کنند و از کارت معافیت بهره مند شوند.

    جانشین سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی ادامه داد: به دلیل استقبال چشمگیر متقاضیان و درخواست های مکرر افرادی که به هر دلیل نتوانسته اند در این طرح شرکت کنند ، ثبت نام مرحله دوم از 20 آذر ماه امسال شروع و تا پایان دی ماه ادامه خواهد یافت و این دسته از افراد باید درخواست خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10 ) به ثبت برسانند.

    وی خاطرنشان کرد:مشمولان غایبی که در مرحله اول طرح ثبت نام کرده اند و به دلایلی پیگیر درخواست خود نشده اند ، به منزله انصراف از درخواست تلقی می شود و چنانچه مجددا خواستار بهره مندی از این طرح هستند باید تا قبل از پایان دی ماه با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10 ) ضمن ارائه درخواست عدم انصراف نسبت به پرداخت مبلغ جریمه مشخص شده ، اقدام کنند.

    سردار کریمی تاکید کرد :این دسته از افراد چنانچه تا پایان دی ماه نسبت به پرداخت مبالغ جریمه خود اقدام نکنند به منزله انصراف قطعی تلقی شده واز سوی سازمان تعیین تکلیف خدمتی می شوند .

    جانشین سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی یادآور شد: میزان جریمه مشمولان غایب برای معافیت از خدمت وظیفه عمومی، بر اساس مدرک تحصیلی است و افراد دارای مدرک زیر دیپلم 10 میلیون تومان، دیپلم 15 میلیون تومان ، فوق دیپلم20 میلیون تومان ، لیسانس25 میلیون تومان ، فوق لیسانس 30میلیون تومان ، دکتری غیرپزشکی35 میلیون تومان ،دکتری پزشکی 40میلیون تومان ، پزشکان متخصص و بالاتر50 میلیون تومان است .

    وی افزود: به ازای هر سال غیبت مازاد بر 8 سال 10درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه می شود .براساس این قانون ، مشمولان غایب متاهل از 5 درصد و دارای فرزند به ازای هر فرزند از 5 درصد تخفیف کل مبلغ جریمه برخوردار می شوند.

    کریمی یادآور شد: مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست عبارنتد از اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی مشمول ، اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی و اصل و کپی شناسنامه همسر و فرزند در صورتی که متاهل بوده و دارای فرزند هستند باید به هنگام مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) برای ثبت درخواست این مدارک را به همراه داشته و ارایه کنند.

    جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت : مشمولان غایب در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir مراجعه و همچنین از طریق تماس با سامانه تلفن گویا به شماره 096480 می توانند در جریان اخبار مربوط به تعیین تکلیف مشمولان غایب قرار گیرند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی