عصر بازار

آغاز آزمایشی طرح کارت اعتباری خرید کالا از شهرستان ها

عصر اعتبار- وام خرید کالای ایرانی حداقل ۱ میلیون تومان و حداکثر ۱۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۲ درصدی است. معاون وزیر کار با اعلام اینکه بازنشستگان در مرحله اول دریافت وام خرید کالای ایرانی قرار دارند، گفت: مذاکراتی انجام شده تا بتوان یارانه‌ها را به عنوان ضمانت بازپرداخت وام اقشار کم درآمد قرار داد.

آغاز آزمایشی طرح کارت اعتباری خرید کالا از شهرستان ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، احمد میدری در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: طرح کارت اعتباری خرید کالا از هفته آینده به صورت آزمایشی در چند شهرستان آغاز خواهد شد.

    معاون وزیر کار درباره جزئیات طرح کارت اعتباری خرید کالا افزود: این طرح به صورت گسترده برای افراد زیادی صادر می شود و زیرساخت های اطلاعاتی صورت گرفته و هماهنگی بین نهادها در مراحل پایانی است که امیدواریم با مشکل اجرایی مواجه نشویم.

    وی ادامه داد: در مرحله نخست بازنشستگان تأمین اجتماعی و بازنشستگان صندوق کشوری تحت پوشش این طرح قرار دارند و در واقع اولویت نخست ما در اجرای این طرح این دو قشر است.

    میدری درباره گروه های هدف این طرح نیز گفت: تلاش اصلی ما این است که جامعه که تحت پوشش این طرح قرار می گیرد افزایش بدهیم و با سازمان های ذیربط گفتگو و مذاکراتی صورت گرفته تا اقشار کم درآمد و ضعیف شناسایی و تحت پوشش این طرح قرار گیرند و یارانه آنها نیز ضمانت بازپرداخت اقساط باشد.

    این مقام مسئول در وزارت کار بیان داشت: کسانی که حق بیمه پرداخت می کنند و کارگران ساختمانی را تلاش می کنیم که تحت پوشش قرار گیرند و مستمری بگیران نیز باید تحت پوشش باشند و در واقع برنامه ریزی برای افزایش افراد تحت پوشش صورت گرفته و از هفته آینده در چند شهرستان به صورت آزمایشی این طرح آغاز خواهد شد و بعد از مراحل آزمایشی نیز در بقیه استان ها اجرایی می شود که در واقع یکی از استان های همجوار تهران و یکی از استان های جنوب کشور در طرح های آزمایشی ما قرار دارند.

    معاون وزیر کار بیان داشت: برای کارمندان دولت مشکل چندانی نداریم و در واقع آنها با رضایت نامه ای که هنگام دریافت کارت به بانک می دهند کفایت می کند و نیازی به ضمانت دیگر نیست. ما اکنون دو میلیون و 700 هزار بازنشسته تأمین اجتماعی و یک میلیون و 300 هزار بازنشسته صندوق کشوری داریم که در مجموعه چهار میلیون نفر شامل این طرح می شود و اگر فشارهایی صورت گیرد که این طرح به سمت و سویی برود شکست می خورد، بنابراین باید آرام آرام حرکت کرد.

    میدری اظهارداشت: این طرح برای نخستین بار است که در کشور اجرا می شود و تولیدکنندگان باید بپذیرند که کار بزرگی صورت می گیرد و تزریق چهار هزار میلیارد تومان پول برای این طرح کم نیست.

    همچنین ناصر حکیمی؛ مسئول طرح کارت اعتباری خرید کالا در بانک مرکزی نیز در اظهاراتی گفت: ابلاغیه و دستورالعمل صدور کارت خرید کالای ایرانی چهارشنبه به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد که قبلا هماهنگی برای ایجاد شبکه پرداخت و پذیرش صورت گرفته بود.

    وی افزود: البته تغییراتی در آن صورت گرفت که از جمله آن زمانبندی تقسیط مشخص شد و اولویت برای صدور کارت ها نیز صورت گرفت و از هفته آینده بحث صدور کارت و پذیرش آن انجام خواهد شد و در واقع از اول هفته آینده این طرح وارد فاز اجرایی می شود. در واقع بانک مرکزی برای حمایت از تولید در داخل این طرح را مطرح کرد و چالش اصلی این طرح نیز در مقایسه با طرح خودرو این است که تعداد افرادی که در این طرح برای آنها کارت صادر می شود بیشتر است و خود طرح نیز درازمدت است.

    حکیمی ادامه داد: کارت ها تا سقف 10 میلیون تومان صادر می شود که بستگی به توان بازپرداخت کننده دارد اما سعی شده که بیش از یک سوم درآمد مشمولان این کارت ها درگیر بازپرداخت نشود. قرار نیست به صورت نامحدود پول چاپ کنیم و این مبلغ 4 هزار و 200 میلیاردی که بانک مرکزی تزریق می کند بر اساس محاسبات دقیق است.

    بر اساس این گزارش ؛ وام خرید کالای ایرانی حداقل 1 میلیون تومان و حداکثر 10 میلیون تومان با نرخ سود 12 درصدی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی