عصر بازار

دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران خبر داد:

پیشنهادات کارگران برای ضمانت وام ۱۰ میلیونی خرید کالا

عصر اعتبار- دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به اینکه حقوق کارگران کفاف بازپرداخت اقساط کارت خرید اعتباری کارگران را نمی‌دهد گفت:دولت می‌تواند به جای اینکه ۱۰ میلیون را به کارگران بدهد در اختیار اتحادیه امکان قرار دهد، تا مشکل ضمانت حل شود.

پیشنهادات کارگران برای ضمانت وام ۱۰ میلیونی خرید کالا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، هادی ابوی درباره اینکه آیا پیشنهادات نمایندگان کارگران برای کارت خرید اعتباری تصویب می‌شود یا خیر گفت: دو پیشنهاد مشخص را برای ضمانت کارگران به وزارت کار ارائه کرده‌ایم.

    وی ادامه داد: اکثر کارگران یارانه بگیر هستند و بهترین کار ضمانت یارانه است، با توجه به اینکه کارفرمایان راضی به صدور ضمانت نامه برای وام‌های کلان نیستند پیشنهاد بعدی این است که وام کالا در 5 مرحله 2 میلیون تومانی به کارگران پرداخت شود. یعنی 10 میلیون تومان در 5مرحله باشد و کارگر پس از تصفیه مرحله بعدی را دریافت کند. معاونت رفاه وزارت کار هنوز این طرح را تأیید نکرده است.

    ابوی درباره بازپرداخت 12ماهه وام 10 میلیون تومانی گفت: درآمد کارگران و بازنشستگان کفاف پرداخت اقساط سنگین را ندارند و این قشر ترجیح به جای دریافت کارت اعتباری با سود بالا، اجناس مورد نیاز خود را در بازه زمانی 12ماهه به صورت تدریجی خریداری کنند.

    وی افزود:اینکه دولتی‌ها بیان می‌کنند مبلغ قسط کارت اعتباری به میزان یک سوم حقوق کارگران است, درست نیست. چرا که یک سوم حقوق یک کارگر در بهترین حالت 250 هزار تومان است. اگر هدف دولت کمک به تولید است باید شرایطی را فراهم کند که تمام اقشار جامعه از این طرح بهره‌مند شوند.

    ابوی بیان کرد: کارگران مجموعه‌هایی مانند اتحادیه امکان دارند که کارشان خدمت رسانی به کارگران است، یک میلیون کارگر عضو اتحادیه امکان هستند، دولت می‌تواند به جای اینکه 10 میلیون را به کارگران بدهد در اختیار اتحادیه امکان قرار دهد، این اتحادیه خودش ضمانت کارگران را می‌پذیرد و در اختیار کارگران اجناس مورد نظر را قرار می‌دهند.

    دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: متأسفانه بانک‌ها در خدمت تولید نیستند و به جای اینکه دست تولید کننده و صنعتگر را بگیرند به دنبال سودآوری و منافع خود هستند. در حال حاضر می‌بینیم پشت سر هم بانک‌ ایجاد می‌شود اما وقتی در خدمت تولید واشتغال کشور نیستند بی فایده است.

    دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشوربا بیان اینکه با تأسیس هر بانک، صدها شغل و تولید کننده نابود می‌شود افزود:با ایجاد و تأسیس یک بانک در کشور، 5 واحد تولیدی، کارخانه و صنعت تعطیل شده و چندهزار شغل نابود می‌شود. بانک‌ها به جای سرمایه‌گذاری در تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان، ترجیح می‌دهند منابع به سمت ساخت و ساز پیش برود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی