عصر بازار

فانی خبرداد:

پیگیری ترمیم حقوق فرهنگیان در سال ۹۵

عصر اعتبار- وزیر آموزش و پرورش گفت: از ۵۲۰ هزار کلاس درس در کشور یک سوم آنها هیچگونه استانداردی ندارند. یعنی درواقع ۳۳ درصد فضاهای آموزشی کشور استاندارد نیستند.

پیگیری ترمیم حقوق فرهنگیان در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی اصغر فانی در جمع فرهنگیان شهرستان فلاورجان اصفهان اظهار کرد: ساماندهی و بهسازی منابع انسانی یکی از اولین سیاست‌هایی است که پس از حضور در وزارت آموزش و پرورش اعلام کردیم و این سیاست اصلی وزارت آموزش و پروش خواهد بود چرا که معتقدیم رکن اصلی تعلیم و تربیت منابع انسانی است.

    وی با بیان اینکه بحث ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی یک بحث جدی در وزارت آموزش و پرورش است ادامه داد: پذیرش نیروی انسانی از بوم برای بوم یکی دیگر از سیاست‌های مهم ما در این وزارتخانه است چرا که اعتقاد داریم چنین سیاستی پایداری و اثربخشی نیروی انسانی را افزایش می‌دهد و باعث افزایش بهره وری در نیروهای انسانی بومی می‌گردد.

    وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پذیرش دانشگاه فرهنگیان نیز از نیروهای بومی بوده است ادامه داد: ما اعلام کرده‌ایم که فرزندان فرهنگیان در خصوص استخدام در وزارت آموزش و پرورش اولویت دارند.

    وی با بیان اینکه در 10 سال گذشته برای تجهیز مدارس تلاش بسیار زیادی شده و میزان فرسودگی از 66 درصد کل مدارس کشور به 33 درصد کاهش یافته ادامه داد: در برنامه ششم توسعه طبق برنامه ریزی‌هایی که انجام شده قرار است 33 درصد فضای غیر استاندارد آموزشی نیز استاندارد شود.

    وزیر آموزش و پرورش به اجرای گام به گام سند تحول نظام آموزشی کشور اشاره کرد و افزود: 10 سال برای تولید و تصویب این سند زحمت کشیده شده و یک سند بالادستی محسوب می‌شود و ما نیز سعی کرده‌ایم نقشه راه این سند را آماده و آن را برای برنامه‌های ششم و هفتم توسعه کشور گام به گام طراحی کنیم.

    فانی ادامه داد: اگر سند تحول نظام اموزشی اجرایی شود، مطمئنا همه مشکلات آموزش و پرورش دارای راه حل خواهند شد اما باید این نکته را مورد توجه قرار داد که مسائل آموزش و پرورش قدیمی و مزمن هستند و تلاش دولت تدبیر و امید بر این است که این مسائل را حل و برای کاهش آن یک بازه زمانی عقلانی مطرح نماید.

    وی به رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: این طرح در وزارت آموزش و پرورش به طور جدی دنبال می‌شود و ما در حال ایجاد مکانیزمی هستیم که بتوانیم ارزیابان حرفه‌ای را در مراکز آموزش و پرورش کشور ترتیب دهیم تا بتوانیم نظام رتبه بندی معلمان را به طور دقیق انجام دهیم.

    وزیر آموزش و پرورش به آخرین وضعیت پاداش فرهنگیان بازنشسته اشاره کرد و گفت: هر هفته سه بار پیگیری موضوع پاداش بازنشستگان را انجام می‌دهم و طبق گزارشات رسیده فقط برای پرداخت پاداش بازنشستگان سال 93 نیاز 1050 میلیارد تومان بودجه است. قبول دارم که حقوق بازنشستگان مکفی نیست و پیگیر این موضوع هم هستم و در بودجه 95 و برنامه ششم توسعه برنامه‌ای برای ترمیم حقوق بازنشستگان و بودجه‌ای که به آنها تخصیص داده می‌شود هستم.

    فانی به طرح یک هزار دستگاه خانه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: این طرح متعلق به 10 سال پیش و دولت گذشته است اما ما این طرح را برای به پایان رسیدن به عهده گرفته‌ایم و سعی‌مان این است که این مشکل 10 ساله فرهنگیان در استان‌های مختلف حل شود.

    وی به مشکلات نظام 336 آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: از امسال تا سه سال آینده مقطع متوسطه دوم هر سال یک پایه نخواهد داشت و در واقع به جای چهار پایه تحصیلی سه پایه تحصیلی تبدیل می‌شود که یک چهارم نیروی انسانی متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش را بیکار می‌کند. به همین دلیل مقرر شد که چنین نیروهایی در مقاطع دیگر به کار گیری شوند، اما اینکه چرا اعتراض می‌کنند نمی‌دانم. فکر نمی‌کنم آنها از من توقع داشته باشند که بیش از 40 هزار معلم را بیکار یا اخراج کنم.

    وی با بیان اینکه زمانی که بنده به وزارت آموزش و پرورش آمدم هیچ چاره‌ای جز پیاده کردن نظام 336 نداشتم گفت: قطار این نظام از دو سال قبل از دولت فعلی حرکت کرده و من امروز توان نگه داشتن آن را ندارم پس مجبورم با مشکلات این نظام کنار آمده و در صدد کاهش هرچه بیشتر مشکلات در چنین نظامی باشم.

    وی به خروج اولین فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در سال آینده اشاره کرد و گفت: به دنبال این هستیم که این تعداد فارغ التحصیل را به گونه‌ای وارد نظام آموزشی کشور کنیم که دیگر در جایی مدیر و ناظم ما مجبور نباشند که معلمی کنند.

    سال گذشته 250 هزار فرهنگی وام کم بهره گرفتند
    وی در خصوص وام فرهنگیان ازبانک ملی اظهار کرد: بیش از 46 سال است که بانک ملی حقوق فرهنگیان را پرداخت می‌کند و تا کنون نیز وام‌های آنچنانی به فرهنگیان نداده اما با پیگیری‌های این دولت از طریق بانک ملی در سال گذشته 250 هزار فرهنگی وام کم بهره گرفته‌اند و در سال جاری نیز این روند ادامه خواهد داشت.

    وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: مردم ایران به ویژه فرهنگیان باید توجه داشته باشند که این دولت و شخص بنده به عنوان وزیر آموزش و پرورش و مجموعه وزارتخانه نمی‌توانیم همه مشکلات تاریخ آموزش و پرورش را طی دو سال حل کنیم. درست است که پیشرفت‌هایی حاصل شده و سعی ما هم همین است که مشکلات را کاهش و سرعت پیشرفت کشور را افزایش دهیم، اما اینکه بخواهیم یک شبه همه مشکلات تاریخ را حل کنیم حرفی نادرست است.

     


    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی