عصر بازار

کارشناس اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی:

۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های اقتصاد مقاومتی اختصاص یافت

عصر اعتبار- کارشناس اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی خراسان شمالی گفت: امسال ۷۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های اقتصاد مقاومتی در این استان اختصاص یافته است.

۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های اقتصاد مقاومتی اختصاص یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، عیسی یزدانی در حاشیه بازدید اصحاب رسانه خراسان شمالی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان بجنورد، افزود: تسهیلات طرح‌های اقتصاد مقاومتی با توجه به پتانسیل‌های هر شهرستان تقسیم بندی  که در مجموع بیش از 70 میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های اقتصاد مقاومتی این استان اختصاص یافته است.

    وی گفت: از این میزان اعتبار 36 میلیارد و 400 میلیون ریال مربوط به بخش اقتصاد مقاومتی و 11 میلیارد و 400 میلیون ریال به بخش صنایع تبدیلی تعلق گرفته است.

    یزدانی افزود: تاکنون در این حوزه 320 فقره تسهیلات در 16 عرصه در زمینه‌های پرورش مرغ بومی، دام سبک و سنگین، زنبورعسل، گیاهان دارویی، قارچ و ... اختصاص یافته است.

    به گفته وی در زمینه صنایع تبدیلی نیز در 60 عرصه شامل خشک کن میوه، ‌ صنایع بسته بندی، اسانس گیری، تهیه ترشیجات، فرآوری لبنیات و ... تحت پوشش قرار گرفته است.

    یزدانی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون از مجموع اعتبارات شش میلیارد و 630 میلیون ریال در بخش صنایع تبدیلی و 32 میلیارد و 900 میلیون ریال در بخش اقتصاد مقاومتی استان جذب شده است.

    بسیج به دنبال کارآفرینی و افزایش تولید داخلی است

    مسئول بسیج سازندگی شهرستان بجنورد نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگار مهر گفت: بسیج سازندگی با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری و ارائه تسهیلات به متقاضیان ایجاد اشتغال و کارآفرینی، به دنبال افزایش تولید داخلی و ایجاد فرهنگ خود اتکایی در جامعه است.

    مجتبی قائنی افزود: هدف از اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی، استفاده از پتاسیل های داخلی و کمک به اقتصاد شهروندان است تا با استفاده از تسهیلات این بخش در سطح خرد و کلان به تولید داخلی کمک و کشور تا حدودی از واردات کالا و وابستگی‌های خارجی بی نیاز شود.

    وی با اشاره به وجود 100 پروژه اقتصاد مقاومتی در شهرستان بجنورد اظهار کرد: مجموع اعتبارات جذب شده برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان بجنورد طی سال جاری 13 میلیارد ریال است که تا پایان سال جاری چهار میلیارد ریال دیگر نیز جذب می‌شود.

    ضرورت معرفی الگوهای موفق

    مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی نیز در پایان این بازدید به خبرنگار مهر، گفت: رسانه‌ها نقش تاثیرگزاری در بخش فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کنند.

    محسن زاهد احمدی یکی از رویکردهای این سازمان را آشنایی اصحاب رسانه با طرح‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: بازدید اصحاب رسانه از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در راستای معرفی الگوهای موفق به جامعه در راستای کمک به اقتصاد خانواده‌ها است.

    وی اظهار کرد: این بازدید همزمان در شهرستان‌های بجنورد، اسفراین و مانه و سملقان از 11 پروژه اقتصاد مقاومتی انجام شده است.

    زاهد احمدی افزود: با توجه به وجود ظرفیت‌های تولیدی مناسب در استان، مسئولین باید ترغیب شوند تا با آموزش و ارائه تسهیلات به شهروندان، زمینه اشتغال متقاضیان در واحدهای صنعتی کوچک را فراهم و طرح‌های نیمه تمام و یا متوقف شده را نیز احیا کنند.

    وی گفت: طرح‌های اقتصاد مقاومتی در راستای تامین هزینه‌های زندگی مردم راه اندازی شده است. اظهار کرد: مجموع اعتبارات جذب شده برای طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرست.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی