عصر بازار

بانک خاورمیانه نخستین "آنالیست دی" بانک های بورسی را برگزار کرد

عصر اعتبار- بانک خاورمیانه که اواخر سال ۹۳ از فرابورس به بورس منتقل شده، اولین"آنالیست دی" بانک‌های بورسی را با همکاری کانون کارگزاران و شرکت بورس برگزار کرد.

بانک خاورمیانه نخستین "آنالیست دی" بانک های بورسی را برگزار کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، جمعی از کارگزاران و کارشناسان با مدیران ارشد بانک خاورمیانه جلسه‌ای تحلیلی برگزار کردند که طی آن ضمن اطلاع از پیشینه و استراتژی، برنامه‌های اجرایی، بررسی صورت‌های مالی و آخرین وضعیت بانک، سوالات متعددی را مطرح کردند تا با آشنایی بیشتر از کیفیت عملکرد بانک بهتر از گذشته قادر به تصمیم‌گیری در زمینه معاملات سهام بانک خاورمیانه در بورس باشند. در ابتدای این نشست دکتر پرویز عقیلی، مدیرعامل بانک ضمن سخنان کوتاهی به میهمانان خوش‌آمد گفت و ابراز امیدواری کرد برگزاری این نشست‌ها بتواند به رونق هرچه بیشتر بازار بورس و آشنایی شرکت‌های کارگزاری با بنگاه‌های موفق کمک کند.

    سپس دکتر حسینی‌مقدم مدیر امور ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار تهران از بانک خاورمیانه به‌خاطر برگزاری این نشست تشکر و در مورد دلایل برگزاری جلسه تحلیل توضیحاتی ارائه کرد. در ادامه آقای جوادی؛ قائم‌مقام مدیرعامل بانک خاورمیانه در گزارشی به روند تاسیس بانک خاورمیانه از ابتدا تا کنون و پیشرفت‌های بانک، اشاره کرد.

    سپس آقای نورمحمدی معاون مدیرعامل در امور مالی آمارهایی را در مورد وضعیت مالی بانک و رویه‌های معمول برای پایش سود و زیان بیان کرد. وی با ارایه جدول‌‎هایی از آخرین صورت‌های مالی و موارد مهم قابل مقایسه با 16 بانک دیگر، رتبه بانک خاورمیانه را در بازده سرمایه رتبه دهم با 21 درصد، در بازده دارایی‌ها رتبه دوم با 3/3 درصد، در نرخ رشد تسهیلات رتبه دوم با 62 درصد و در نسبت مطالبات غیرجاری به کل مطالبات، رتبه دوم اعلام کرد. آقای دکتر بینا؛ مدیر ریسک بانک خاورمیانه نیز توضیحاتی در مورد کمیته بازل و الزامات بازل 3 و اجرای آن در بانک ها ارائه کرد.

    در ادامه نشست آقای دکتر عقیلی در پاسخ به سوالات حاضران ضمن اشاره به لغو بسیاری از تحریم‌ها از اواسط دی‌ماه ابراز امیدواری کرد این امر سبب رونق در بازار بورس شود. او همچنین با اشاره به کاهش بیش از 25 درصدی تورم تاکید کرد که نرخ تورم در بسیاری از کشورها بین 1 تا 2 درصد است و ما باید نرخ تورم را تا این میزان کاهش دهیم تا شاهد یک رونق واقعی باشیم. او ضمن تاکید بر رعایت قوانین و دستورا‌لعمل‌های بانک مرکزی از سوی بانک خاورمیانه بر تهیه یک قانون ورشکستگی متناسب با شرایط اقتصادی ایران تاکید کرد.

    "آنالیست دی" (Analyst Day)  رویه‌ای مهم و تازه در بورس‌های بزرگ دنیا است و در بازار سرمایه ایران هم  از سال گذشته چنین  نشست‌هایی با همکاری کانون کارگزاران و شرکت بورس برگزار شده است و این اولین بار است که یک بانک اقدام به برگزاری آنالیست دی می‌کند. در آنالیست دی به منظور افزایش شفافیت در بازار سرمایه، برگزاری سالانه حداقل یک جلسه با تحلیل‌گران ضروری است. این اقدام به روشن‌تر شدن صورت‌های مالی و فضای کسب‌وکار شرکت برای جامعه سرمایه‌گذاری کمک خواهد بود. این راهی است که دنیا برای افزایش شفافیت در بازار اوراق بهادار می‌پیماید و این جلسات طی سال‌های اخیر در بسیاری از بورس‌های دنیا الزامی شده است.

    نشست با تحلیلگران یکی از متداول‌ترین سیستم‌های برقراری ارتباط و مورد انتظارترین آن است و شرکت‌ها در این نشست جزئیات بیشتری از عملکرد مالی خود ارائه می‌کنند. این نشست ها توسط بیشتر شرکت‌های بزرگ برگزار می‌شود.

    جلسه تحلیلی بانک خاورمیانه روز چهارشنبه 25 آذر با حضور مدیران سازمان بورس، تحلیلگران بورسی و نمایندگان شرکت های کارگزاری در محل ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی