عصر بازار

جهت ساماندهی بهتر و سریعتر وضعیت بیمه

درخواست از کارگران برای ثبت‌نام در سامانه ۳۰۰۰۱۶۳۳

عصر اعتبار- دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور از ثبت‌نام حدود ۵۰۰ هزار نفر از کارگران در سامانه ثبت اطلاعات خبر داد و از کارگران خواست تا به جهت ساماندهی بهتر و سریعتر وضعیت بیمه و بهره‌مندی از خدمات درمانی در این سامانه ثبت‌نام کنند.

درخواست از کارگران برای ثبت‌نام در سامانه ۳۰۰۰۱۶۳۳
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هادی ابوی گفت: با وجود تلاش‌های بسیاری که برای پیگیری ثبت‌نام و ساماندهی کارگران متقاضی بیمه از طریق سامانه 30001633 صورت دادیم، متاسفانه کارگران رغبت چندانی به ثبت‌نام نشان نداده‌اند و از سوی دیگر همکاری لازم برای اطلاع‌رسانی در این خصوص صورت نگرفت.

    وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کارگران بسیاری به شکل زیر پله‌ای و بدون برخورداری از بیمه تامین اجتماعی مشغول کار بودند تصمیم به راه اندازی این سامانه گرفتیم تا با ثبت نام کارگران نسبت به پیگیری وضعیت بیمه و خدمات درمانی آنها در اسرع وقت اقدام کنیم.

    ابوی درباره آخرین اقدامات برای معرفی کارگران متقاضی بیمه به سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: در حال حاضر برنامه ریزی کرده ایم که کار را استان به استان و در مقیاس کوچکتر پیش ببریم و از طریق کانون‌ های عالی و انجمن‌های صنفی هر استان اقدام کنیم.

    به گفته وی، کانون‌های استانی با توجه به مراجعات روزمره کارگران و ارتباط و تعاملی که با کارگران دارند، بهتر می توانند به شناسایی و ساماندهی کارگران فاقد بیمه کمک کنند.

    دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در ادامه به الزام آور بودن شناسه ملی در تشکل‌های کارگری اشاره کرد و گفت: برابر قانون تمام شرکتها، سازمانها، واحدهای اقتصادی و تجاری و تشکل‌ها باید شناسه ملی تعریف شده‌ای داشته باشند که این شناسه، امکان کنترل و نظارت بر آنها را فراهم می کند.

    وی افزود: یکی دیگر از کارکردهای شناسه ملی این است که بدون وجود آن، در هیچ بانکی حساب حقوقی برای نیروی کار باز نمی شود.

    ابوی متذکر شد: در حال حاضر مشکلی که در خصوص اخذ شناسه ملی برای تشکلها پیش آمده این است که قبلا شناسه ملی توسط ادارات کار که تشکل‌ها را ثبت نام می کردند داده می شد ولی اکنون تمام تشکل‌ها از جمله تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی کارگری باید مدارک و مستندات کلیه امور ثبتی، انتخابات و مجامع خود را به وزارت اقتصاد و دارایی ارائه بدهند تا بتوانند شناسه ملی دریافت کنند.

    دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور افزود: قبلا این مدارک توسط ادارات کار هر شهر از طریق سایت گرفته می‌شد ولی رویه جدیدی که حاکم شده نوعی بی انظباطی و گرفتاری برای تشکل‌ها به وجود آورده است در حالی که اگر کار به وزارت کار و مجموعه ادارات کار سپرده شود، بهتر است و کانون‌های عالی استانی در بحث نظارت دچار مشکل نمی شوند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو