عصر بازار

پیش‌بینی رئیس‌زاده درباره بازار ارز پس از تحریم‌:

دلار ۳۲۰۰ تومانی؛ خداحافظ

عصر اعتبار- مشاور بانکی اتاق بازرگانی ایران گفت: پس از لغو تحریم‌ها بازار ارز با ثبات نسبی همراه خواهد شد و در یک دوره کوتاه مدت ممکن است بازار ارز با کاهش قیمت‌ها روبرو شود که بیشتر از جنبه روانی است اما بعد از آن بار دیگر به نقطه ثبات خواهد رسید، لذا اینکه انتظار داشته باشیم قیمت دلار به ۳۰۰۰ یا ۳۲۰۰ تومان برگردد انتظار نادرستی است.

دلار ۳۲۰۰ تومانی؛ خداحافظ
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد مهدی رئیس زاده - عضو شورای پول و اعتبار - درباره وضعیت بازار ارز پس از لغو تحریم‌ها در ماه آینده، اظهار کرد: بازار ارز بعد از لغو تحریم‌ها در ماه آینده، با ثبات نسبی همراه خواهد شد و با توجه به عادی شدن شرایط در سیستم بانکی امکان تک نرخی شدن ارز وجود دارد.

    وی افزود: طی دو ماه گذشته نوسانات زیادی را در بازار ارز شاهد بودیم که مهمترین دلیل آن اتفاقات و نا امنی‌های منطقه بوده است.

    افزایش قیمت نفت پیش‌بینی نمی‌شود

    رئیس زاده تصریح کرد: با توجه به پایین بودن قیمت نفت و روند کاهشی که در دنیا پیدا کرده است و همچنین اتفاقات اوپک و حاضر نشدن برخی کشور‌ها برای کاهش سهمیه خودشان در بازار، پیش‌بینی برای افزایش قیمت نفت وجود ندارد. در این وضعیت بخش مالیات می‌تواند جایگزینی برای فروش نفت باشد اما تا زمانی که رکود وجود داشته باشد و گستره اخذ مالیات افزایش پیدا نکند و فشار مالیاتی تنها روی کسانی باشد که پیش‌تر مالیات پرداخت می‌کردند باعث تعطیلی واحد‌های تولیدی خواهد شد و سیاست مالیاتی تاثیری نخواهد داشت.

    مشاور بانکی اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: بر اساس مفروضات فعلی نمی‌توان انتظار کاهش قیمت ارز را داشت اما به دلیل اینکه بعد از لغو تحریم‌ها نقل و انتقالات پولی حالت عادی پیدا می‌کند باعث ثبات در بازار خواهد شد.

    وی همچنین درباره تک نرخی شدن ارز بعد از لغو تحریم‌ها گفت: بعد از عادی شدن شرایط در سیستم بانکی و استفاده از سوئیفت و گشایش اعتبار می‌توان برای تک نرخی شدن ارز برنامه ریزی کرد و مطمئنا یکی از مزیت‌های اجرایی شدن برجام تک نرخی شدن سیستم ارزی است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو