عصر بازار

قیمت طلا و سکه منطقی است

زور شب یلدا به رکود طلا نرسید

عصر اعتبار- کارشناسان بازار طلا و سکه بر این باورند که شب یلدا حجم تقاضای بازار را دستخوش تغییر نخواهد کرد و تغییرات یک تا دو درصدی در حجم تقاضای بازار نشانی از تحول این بازار نیست و این در حالی است که قیمت‌های فعلی کاملا منطقی است.

زور شب یلدا به رکود طلا نرسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصانیوز، در سال‌های نه چندان دور در مراسم شب یلدا که خانواده‌ها در کنار یکدیگر جمع می‌شدند یکی از کادوهای این شب سکه و مصنوعات طلا بود که رفته رفته با افزایش هزینه‌های خانوار و افزایش یکباره قیمت طلا در سال‌های 90 و 91 خرید مصنوعات طلا و انواع سکه در شب یلدا به دست فراموشی سپرده شده است، این واقعه در حالی رخ داده که در چند سال گذشته مراسم شب یلدا در ماه محرم و صفر قرار گرفته بود و بنابر اعتقاد ایرانیان در این دو ماه خرید سکه و طلا بسیار کاهش پیدا می‌کند.

    حال با توجه به اینکه شب یلدای سالجاری در ماه ربیع‌الاول قرار گرفته است احتمال داده می‌شود که حجم تقاضا برای انواع سکه و مصنوعات طلا افزایش یابد.

    در این رابطه رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: تغییرات یک تا دو درصدی در بازار طلا و سکه نشانه تحول این بازار نیست.

    احمد وفادار اظهار کرد: متاسفانه نزدیکی به ایام شب یلدا هیچگونه تحرکی در بازار ایجاد نکرده است و این در حالی است که با خروج از ماه صفر و افزایش تعداد مراسم‌های شادی یک تا دو درصد بر حجم تقاضای بازار افزوده شده است.

    وی ادامه داد: افزایش حجم تقاضا در بازار طلا و سکه نشانه تحول این بازار نیست و بازار همچنان رویه عادی گذشته خود را ادامه می‌دهد.

    او خاطرنشان کرد: احتمال داده می‌شود تازه عروس و دامادها خریدهای جزئی در بازار داشته باشند که به طور حتم این خریدها معطوف به مصنوعات ریز طلا و سکه‌های ربع و گرمی خواهد بود.

    همچنین رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: بازار در حال حاضر شاهد هیچ تغییر عمده‌ای نبوده و قیمت‌ها با توجه به ارزش اونس‌ جهانی و ارزش دلار در بازار آزاد کاملا منطقی است.

    محمد کشتی‌آرائی در گفت‌و‌گو با اقتصادنیوز، اظهار کرد: در پی نزدیکی به ایام شب یلدا حجم عرضه و تقاضا تغییری نداشته است و پیش بینی می‌شود شب یلدا در دو روز آینده نیز تاثیری بر بازار نداشته باشد.

    او افزود: رویه خرید در بازار طلا و سکه در پی افزایش هزینه‌های خانواده و افزایش قیمت طلا نسبت به گذشته، تغییر کرده است و مردم در حال حاضر به دنبال رفع نیازهای اولیه شب یلدا هستند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی