عصر بازار

براساس نیاز دولت در روستاها، پست بانک ایران وارد این عرصه شد

عصر اعتبار- پست بانک ایران براساس نیاز جدی دولت در روستاها و مناطق دوردست جهت خدمت‌رسانی گسترده در این مناطق وارد این عرصه شد.

براساس نیاز دولت در روستاها، پست بانک ایران وارد این عرصه شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر صباغی عضو هیأت مدیره این بانک در اولین هم‌اندیشی آموزشی کارشناسان و رؤسای دوایر باجه‌های نمایندگی این بانک در شیراز ضمن بیان این مطلب و تقدیر از برگزار‌کنندگان این هم‌اندیشی به تشریح روند و تاریخچه تشکیل دفاتر پرداخت و گفت: طبق مصوبه دولت، تکالیفی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محول شده که در این تکالیف به صراحت فرهنگ‌سازی در بخش فناوری خدمات بانکی، کارت‌های هوشمند و خرده بانکداری و ایجاد بستر لازم جهت خرده‌بانکداری در نقاط محروم و روستائی تأکید شده است.
    وی به بیان اقدامات، طرح‌های کلان و عملکردهای بانک در روستاها از جمله واریز یارانه 6/1 میلیون سرپرست خانوار روستائی پرداخت و درخصوص دفاتر پیشخوان دولت گفت: این دفاتر دارای قواعد خاص و دستورالعمل‌های خود می‌باشد و اگر خواهان ارائه خدمات تحویلداری هستند باید چارچوب‌های ارائه شده توسط بانک مرکزی را رعایت کرده و به صورت مستقل عمل کنند. دفاتر پیشخوانی که می‌خواهند خدمات بانکی را در قالب تحویلداری انجام دهند بایستی اجازه دسترسی را داشته باشند.
    دکتر صباغی تصریح کرد: پست‌بانک ایران درحال حاضر به‌عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین شبکه بانکی کشور و با چشم‌اندازی روشن درحال خدمت‌رسانی به هموطنان است. از همه مسئولان دستگاه‌های اجرائی انتظار داریم که از هرگونه مساعدت و همکاری با این بانک دریغ نکنند.
    محمودشیردل مدیر امور شعب و توسعه بازار در این هم‌اندشی با تقدیر از برگزارکنندگان آن، هدف از برگزاری این دوره آموزشی را ایجادهم‌فکری، هم‌افزایی، انتقال تجارب، اهمیت کار کارشناسان حوزه دفاتر دانست.
    وی خدمت به روستاها را رسالت بزرگی دانست و بر ارتباط شفاف و دوسویه رؤسای شعب، کارشناسان دفاتر با کارگزاران باجه‌های نمایندگی با هم‌فکری جهت ارائه خدمات بهتر به مناطق محروم و روستائی تأکید کرد.
    شیردل درادامه به تشریح و تبیین سیاست‌های بانک مرکزی درحوزه دفاتر از جمله الزامات بانک مرکزی، رویکردهای بانک درخصوص دفاتر پیشخوان و استقلال دفاتر پرداخت و تصریح کرد: با توجه به عدم ارائه مجوز توسط بانک مرکزی، عملیات تحویلداری در دفاتر پیشخوان را نمی‌توانیم داشته باشیم.
    وی به ایجاد فضای امن و توسعه خدمات با توجه به آماده‌شدن زیرساخت‌ها، آموزش کافی و لازم به کارگزاران روستائی، نظارت مستمر بر دفاتر، انتخاب نیروهای خوب و پرتلاش و رعایت قوانین و مقررات و بالابردن جایگاه دفاتر تأکید و در پایان با ذکر توصیه‌هائی خواستار بهره‌گیری و استفاده از فرصت بوجود آمده و رسیدن به یک نتیجه خوب و مطلوب و انرزی مثبت در حوزه دفاتر شد.
    گفتنی است: در این هم‌اندشی، کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار گردید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو