عصر بازار

آجر شدن نان سودجویان ارزی بعد از لغو تحریم‌ها

عصر اعتبار- نایب رییس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: در زمان تحریم عده‌ای سودجو از ارز حاصل از صادرات و موانع موجود در این زمینه سوء‌استفاده کرده و لطماتی به صادرکنندگان وارد کردند که امیدواریم بعد از لغو تحریم ها این مشکل برطرف شود.

آجر شدن نان سودجویان ارزی بعد از لغو تحریم‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، جمشید نفر - رییس اتحادیه صادرکنندگان روده - با اشاره به لغو تحریم‌های اقتصادی که ماه آینده اجرا می‌شود، اظهار کرد: با لغو تحریم ها در حوزه صادرات روده از نظر کمی اتفاق خاصی نمی‌افتد چون در زمان تحریم علی‌رغم مشکلاتی که وجود داشت 100 درصد این محصول فرآوری و صادر می‌شد و تقریبا هیچ مشکلی نداشت اما در زمینه دریافت وجوه صادراتی یعنی ارز حاصل از صادرات با چالش‌هایی مواجه بودیم.

    وی با اشاره به مشکلات ارزی صادرکنندگان در زمان تحریم گفت: با توجه به این موضوع عده ای مجبور می‌شدند هزینه‌هایی برای آوردن ارز به داخل کشور متحمل شوند و این مشکل برای تمام صنایع صادراتی در زمان تحریم وجود داشت که امیدواریم بعد از لغو تحریم ها حل شود.

    امکانات خوبی برای صادرات پوست و چرم داریم

    نایب رییس کنفدراسیون صادرات ایران همچنین با اشاره به صادرات پوست و چرم در دوران بعد از تحریم توضیح داد: در رابطه با پوست و چرم امکانات خوبی برای صادرات داریم که متاسفانه در زمان تحریم با مشکل سرمایه در گردش، واردات مواد شیمیایی و تولید ماشین‌آلات جدید مواجه بودیم و آنطور که باید و شاید نتوانستیم از پتانسیل صنعت چرم استفاده کنیم ولی تصور می‌کنم بعد از لغو تحریم ها و با آمدن سرمایه‌گذاران خارجی به ویژه کشورهایی که در این زمینه صاحب سبک هستند رشد قابل توجهی را در میزان صادرات داشته باشیم.

    عضو کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران در عین حال بیان کرد: بیشتر صادرات در حوزه پوست و چرم کالاهای نیمه‌ساخته را شامل می‌شد و محصولات چرمی را کمتر صادر می‌کردیم.

    ظرفیت صادراتی پوست و چرم سالانه یک میلیارد دلار است

    وی با بیان این‌که کشورهای ایتالیا، ترکیه، چین، هند و پاکستان از جمله کشورهای صاحب سبک در این حوزه هستند، گفت: در حال حاضر میزان صادرات ما حدود 150 میلیون دلار در سال است که بعد از لغو تحریم‌ و در نظر گرفتن برنامه‌های مناسب در یک برنامه حداکثر پنج ساله می‌توانیم آن را به حدود یک میلیارد دلار در سال افزایش دهیم.

    نفر در عین حال بیان کرد: بخشی از مشکلات چرم وابسته به مساله‌ تحریم بوده ولی بخش عمده‌ای از آن به دلیل قوانین دست و پاگیر و از طرفی هزینه‌های بالای تولید در داخل کشور بود که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی