عصر بازار

ربیعی:

دولت به دنبال بهبود وضعیت صندوق بازنشستگی

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از توزیع کارت های خرید در چند روز آینده به طور آزمایشی در دو استان خبر داد و گفت: پس از اجرای آزمایشی و بررسی روند کار، در تمام کشور توزیع خواهد شد.

دولت به دنبال بهبود وضعیت صندوق بازنشستگی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علی ربیعی یکشنبه شب در مراسم «به پاس یک عمر سایه ساری» با حضور جمع زیادی از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشور، درباره کارت های خرید برای بازنشستگان کشور افزود: کارت ها به میزان یک سوم حقوق ضرب در 12 شارژ می شوند که براساس آن، بازنشستگان کشوری می توانند کالاهای ضروری مورد نیاز خود را خریداری کنند.
    براساس اعلام وزارت تعاون، با دو میلیون و 700 هزار بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی و یک میلیون و 300 هزار بازنشسته صندوق کشوری، در مجموعه چهار میلیون نفر شامل این طرح می شود.
    وزیر تعاون همچنین در ادامه صندوق بازنشستگی کشوری را صندوق فرهیختگی ایرانیان بیان کرد و گفت: این صندوق ارزش های نسلی را در خود جای داده است.
    ربیعی افزود: آنچه که کشور را به جلو می برد دانش اندوخته ای است که در میان بازنشستگان ذخیره شده است.
    به گفته وزیر تعاون، اگر جامعه ای از دانش ضمنی که در نسل های پیشین خود ذخیره شده است، بهره نگیرد نمی تواند به رستگاری برسد.
    وی با بیان اینکه جامعه ایران نیاز به «خیر جمعی» دارد، افزود: خوشبختانه بازنشستگان فرهیخته زیادی در سنن های بازنشستگی، توان خود را در خیر جمعی به کار می گیرند.
    وزیر تعاون تاکید کرد: صندوق بازنشستگی براساس رسالت اجتماعی خود حرکت می کند و باید نقطه اتصال جامعه با دولت برای ارتقا منزلت اجتماعی باشد.
    وی اظهار داشت: در سال های اخیر تورم فاصله زیادی با دستمزد ایجاد کرده و به همین دلیل معیشت بازنشستگان را با دشواری مواجه کرده است.
    ربیعی افزود: رئیس دولت یازدهم تاکید کرده اند در طول اجرای برنامه ششم باید عقب افتادگی دستمزدها جبران شود؛ دولت تدبیر و امید درصدد است که وضعیت صندوق بازنشستگی را بهتر کند.
    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور نیز در این آیین گفت: خوشبختانه با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید جلوی بسیاری از اشتباهاتی که کشور را به سوی مسائلی همچون تحریم کشیده بود متوقف شد.
    محمود اسلامیان ابراز امیدواری کرد با تلاش و همیاری بتوان مشکلاتی که بر اقتصاد کشور تحمیل شده است را حل کرد.
    وی تاکید کرد: توانمندی بازنشستگان با ذخیره دانشی که در خود دارند می تواند راهنمای حل بسیاری از مسائل شود.
    در پایان مراسم از تعدادی از فرهیختگان بازنشسته تقدیر شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو