عصر بازار

طلای جهانی صعود کرد

عصر اعتبار- طلا در بازار جهانی بدنبال ضعف دلار و بازارهای سهام که به تقاضای سرمایه گذاری برای این فلز زرد کمک کرد، روند صعودی روز جمعه را دنبال کرد.

طلای جهانی صعود کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.3 درصد افزایش یافت و به 1069 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه 1.4 درصد صعود کرده بود.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با 0.2 درصد افزایش، به 1068 دلار رسید.

    طلا روز جمعه پس از اینکه بازارهای سهام جهان در واکنش به سقوط قیمت نفت، ریزش چشمگیری پیدا کردند و ارزش دلار در برابر ین ژاپن کاهش یافت، از تقاضا برای پناهگاه مطمئن سرمایه سود برد و صعود کرد با اینهمه این نگرانی که افزایش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا، به دارایی‌های بدون بازده مانند طلا ضربه می‌زند، همچنان بر این فلز زرد سایه افکنده است.

    از سوی دیگر در شرایطی که بانک مرکزی آمریکا قرار است نرخهای بهره را در سال آینده مجددا افزایش دهد، دورنمای دلار خوش بینانه است.

    طلا و دلار معمولا خلاف جهت یکدیگر حرکت می‌کنند زیرا صعود دلار معاملات طلا را که به این ارز انجام می‌شود برای دارندگان ارزهای دیگر گرانتر می‌کند و در نتیجه تقاضا برای این فلز ارزشمند ضعیف‌تر می‌شود.

    بر اساس گزارش رویترز، در فاصله دو هفته مانده تا پایان سال میلادی جاری، نقدینگی در بازار کاهش خواهد یافت.

    تحلیلگران بانک استرالیا و نیوزیلند در گزارش جدیدی اعلام کردند روند افزایش نرخهای بهره در آمریکا سرنوشت طلا را تعیین خواهد کرد.

    مقامات بانک مرکزی آمریکا چهارشنبه گذشته به اتفاق آرا نخستین دور افزایش نرخهای بهره در حدود یک دهه گذشته را تصویب کردند.

    طلا از ابتدای سال 2015 تاکنون تحت تاثیر دورنمای نخستین افزایش نرخهای بهره آمریکا 11 درصد سقوط کرده است و به سوی سومین کاهش سالانه متوالی پیش می‌رود.

    به گفته تحلیلگران فنی، اگر طلا به پایین 1045 دلار سقوط کند، ممکن است برای نخستین بار در شش سال گذشته قیمت هزار دلار را تجربه کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.6 درصد افزایش، 14.16 دلار معامله شد. هر اونس پلاتین با 0.08 درصد افزایش، به 859 دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.04 درصد کاهش، به 555 دلار رسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو