عصر بازار

معاون برنامه‌ریزی سازمان مالیاتی

نظام سنتی مالیات بازنگری شد

عصر اعتبار- معاون پژوهش، برنامه ریزی و امور بین‌الملل سازمان امور مالیاتی از بازنگری در نظام سنتی مالیات خبر داد و گفت:‌ برای توسعه منابع مالی غیر نفتی برنامه‌ریزی شده است.

نظام سنتی مالیات بازنگری شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمدرضا عبدی معاون پژوهش، برنامه ریزی و امور بین‌الملل سازمان امور مالیاتی امروز در کارگاه آموزشی مجمع مقامات مالیاتی کشورهای اسلامی (فرمایش‌پایه و انتقال سود) در محل این سازمان اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی پس از بازنگری در دستگاه مالیاتی به‌صورت مؤثر مباحث مالیات در عرصه بین‌المللی را به منظور ارتقای همکاری، آموزشی و فنی با نهادهای شناخته‌شده و صندوق بین‌المللی پول دنبال می‌کند.

    وی با اشاره به اینکه مجمع مقامات مالیاتی اولین بار در سال 2003 هم‌زمان با برگزاری اجلاس کنفرانس اسلامی در مالزی پیشنهاد شد، گفت: اولین جلسه این مجمع در مالزی برگزار شد و موضوع توسعه سیاست‌های مالیاتی و زکات و مدیریت مالیاتی به منظور تحولات اقتصادی در جهان مدنظر قرار گرفت.

    معاون پژوهش و امور بین‌الملل سازمان امور مالیاتی به اهداف مجمع مقامات مالیاتی اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری جلسات برای مقامات مالیاتی و زکات، ارتقا و بهبود سیستم مالیاتی، ارتقا و بهبود ساختارهای مالیاتی و زکات، برگزاری کنفرانس دوره‌ای سالانه، تبادل تجارب فنی و اجرایی، اجرای برنامه‌های مشترک بین اعضاء و ارتقای دانش فنی و بومی مالیات و زکات مورد نظر است.

    عبدی به سیاست‌ ایران در قبال مباحث اقتصادی پرداخت و خاطرنشان کرد: سیاست‌ها بر پایه روابط دوستانه با دیگر ملت‌ها و توسعه همه‌جانبه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بنا شده که این موضوع ازجمله مهم‌ترین هدف مجمع نیز بوده و در سیاست خارجی ایران مشاهده می‌شود. مصمم هستیم تمام روش‌های اجرایی مبتنی بر فناوری اطلاعات در مالیات را بررسی کرده و کاستی‌های آن را برطرف کنیم.

    به گفته معاون سازمان مالیاتی، اکنون در نظام سنتی مالیات بازنگری صورت گرفته و مالیات ارزش افزوده نیز در جامعه معرفی شده است. در بخش غیرنفتی مالیات توسعه‌یافته تا درآمد مالی غیرنفتی برای تأمین برنامه‌ها و رشد اقتصادی فراهم شود.

    وی در پایان ابراز امیدواری کرد: نتایج این کارگاه میان کشورهای عضو مثمر ثمر باشد.

    کارگاه آموزش مجمع مقامات مالیاتی کشورهای اسلامی (ATAIC) با حضور نمایندگان کشورهای افغانستان، پاکستان، سودان، تونس، عراق و نمایندگان صندوق بین‌المللی پول در تهران محل سازمان امور مالیاتی درحال برگزاری است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی