عصر بازار

درخواست برای آزادی عمل بیمه گران اتکایی و عادی جهان

عصر اعتبار- جامعه تجارت بین الملل به سازمان تجارت جهانی چشم دوخته است تا نشانه های قدرتمندی برای آزاد سازی تجاری به عنوان یک اولویت ارسال کند، حتی اگر رشد تجاری جهان با کندی در حال حرکت است و برخی از کشورها به شدت بر حمایت هایشان ادامه می دهند.

درخواست برای آزادی عمل بیمه گران اتکایی و عادی جهان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از صنعت بیمه، فدراسیون جهانی سازمان‌ های بیمه (GFIA) از وزرای اقتصادی تمامی کشورهای جهان خواست تا برای آزادی بیشتر شرکت های بیمه عادی و اتکایی نقش فعال تری را ایفا کنند.

    این درخواست در حاشیه دهمین کنفرانس وزرای عضو سازمان تجارت جهانی که در نایروبی در حال برگزاری بود، مطرح شد.

    در بیانیه "براد اسمیت" رئیس کارگروه تجاری این فدراسیون آمده است که ما به عنوان حامی قدرتمند تجارت آزاد بین المللی از سازمان تجارت جهانی می خواهیم تا برای تقویت رشد اقتصادی و توسعه اهداف کنونی بیشتر از گذشته تلاش کند. این فدارسیون امیدوار است که کنفرانس وزرا در نایروبی به شفافیت و پیشرفت همسان آزادسازی تجاری چندجانبه کمک کند.

    او ادامه داد: جامعه تجارت بین الملل به سازمان تجارت جهانی چشم دوخته است تا نشانه های قدرتمندی برای آزاد سازی تجاری به عنوان یک اولویت ارسال کند، حتی اگر رشد تجاری جهان با کندی در حال حرکت است و برخی از کشورها به شدت بر حمایت هایشان ادامه می دهند.

    همچنین این سازمان امیدوار است که سازمان تجارت جهانی بتواند شرایط ویژه ای را برای صنعت بیمه عادی و اتکایی به وجود آورد چرا که آزادسازی تجاری برای این صنعت بسیار حیاتی است.

    سازمان تجارت جهانی یک سازمان بین المللی است که قوانین جهانی تجارت را تنظیم و اختلافات بین اعضا را حل و فصل می کند. اعضای سازمان تجارت جهانی کشورهایی هستند که موافقت نامه های (حدود 30 موافقت نامه) این سازمان را امضا کرده اند. مقر سازمان تجارت جهانی در ژنو، سویس قرار دارد و تا 26 آوریل 2015 میلادی 161 کشور عضو این سازمان شده اند.

    اجلاس وزرای سازمان جهانی تجارت عالی ترین رکن تصمیم گیری در سازمان تجارت جهانی محسوب می شود که هر دو سال یکبار با حضور وزرای تجارت کشورهای عضو تشکیل می شود.

    در دهمین اجلاس آن، ایران به عنوان عضو ناظر شرکت کرده و وزیر صنعت این کشور ضمن دیدار با مقامات سازمان تجارت جهانی و تعدادی از وزرای کشورهای عضو، به رایزنی و طرح مواضع کشورمان پرداخت. افغانستان که پیش از این به عنوان عضو ناظر در سازمان تجارت جهانی حضور داشت، پنجشنبه گذشته رسما به عنوان عضو کامل این سازمان شناخته شد.

    فدراسیون جهانی سازمان ‌های بیمه در نهم اکتبر سال 2012 میلادی به عنوان نخستین نماینده صنعت بیمه جهانی راه اندازی شد. این فدراسیون در حال حاضر 39 عضو دارد که نماینده بیمه گران عادی و اتکایی 59 کشور هستند. مقر اصلی این فدارسیون در سوئیس و مقر وزرای آن در بروکسل قرار دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی