عصر بازار

هند نبض بازار بیمه اتکایی جهان را در دست می گیرد

عصر اعتبار- این در حالی است که گروه بیمه "لویدز لندن" بزرگترین بیمه گر اتکایی جهان نیز چند ماه پیش خبر داد که باردیگر به این بازار باز می گردد.

هند نبض بازار بیمه اتکایی جهان را در دست می گیرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از صنعت بیمه، دولت هند درصدد راه اندازی مرکز بیمه اتکایی در این کشور است.

    پس از اعلام این خبر که دولت دهلی درصدد افتتاح و راه اندازی مرکزی جهانی برای بیمه اتکایی است، تحولات جالبی در بازار بیمه این کشور به وقوع پیوسته است.

    این در حالی است که گروه بیمه "لویدز لندن" بزرگترین بیمه گر اتکایی جهان نیز چند ماه پیش خبر داد که باردیگر به این بازار باز می گردد.

    پیش از این اعلام شده بود که گروه بیمه "لویدز لندن" که بزرگترین بازار تخصصی بیمه در جهان را در اختیار دارد، مجددا فعالیت خود را در هند از سر می گیرد. طبق گزارش های منتشر شده، مدیران بزرگترین بیمه گر جهان مذاکرات اولیه با قانونگذاران هندی آغاز کرده اند تا بتوانند از طریق تاسیس شعبه ای عملیات خود را آغاز کنند.

    به گفته منابع آگاه، لویدز توانسته است تا نظر مساعد سازمان توسعه و قانونگذاری بیمه هندوستان را برای برداشتن گام نهایی خود جلب کند.

    طبق این گزارش، به همین دلیل هند در نظر دارد نهمین نشست مشترک بازار بیمه را با همکاری با چند بیمه گر اتکایی بزرگ جهان برگزار کند.

    به گفته متخصصان، با برگزاری چنین نشستی دولت هند این فرصت را در اختیار دیگر شرکت های بیمه در جهان می گذارد که از مزایایی پانزدهمین بازار بزرگ بیمه اتکایی جهان که با سرعت به سوی آزادسازی گام بر می دارد، استفاده کنند.

    پس از کاهش تاثیرات ناشی از شرایط نامساعد اقتصاد کلان و گسترش کم صنعت بیمه در هند اکنون این صنعت شاهد نتایج مثبتی است و دلیلی برای امیدوارشدن به آینده دارد. در مقایسه با سالهای گذشته شرکتهای بیمه در سال مالی2012الی 2013 شاهد سود بیشتری بودند، به خصوص بخش بیمه عمر که پیش از این شاهد رکودحق بیمه های دریافتی بود، اکنون از لحاظ سودآوری در وضعیت بهتری قرار دارد.

    به گفته تحلیلگران، مدل بیمه گری بانکی یکی از انگیزه های اصلی شرکتهای بیمه برای رشد است. بیمه گران با حمایت شرکای بانکی نه تنها شاهد دریافت حق بیمه بیشتری بوده اند بلکه میزان سودشان نیز افزوده شده است.

    این نشست بیستم تا بیستم و دوم ژانویه سال جاری میلادی در بمبئی برگزار می شود. شعار این نشست "حقایق جدید بیمه اتکایی-تاسیس مرکز بیمه اتکایی در هند" است. به گفته مجریان، این نشست تاکنون 600 نماینده بیمه از 40 کشور برای حضور در این نشست ثبت نام کردند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی