عصر بازار

سامانه مالیات بر درآمد مشاغل خودرو چیست؟

عصر اعتبار- رئیس مرکز پاسخگویی فنی سامانه‌های مالیاتی گفت: در حال حاضر مودی مالیاتی باید تنها از طریق سامانه‌های مالیاتی اظهارنامه‌های خود را رد کند.

سامانه مالیات بر درآمد مشاغل خودرو چیست؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عاصفه زراعتی با تاکید بر خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی درباره جدیدترین سامانه‌ای که به سامانه‌های سازمان امور مالیاتی اضافه شده گفت: جدیدترین خدمت، سامانه مالیات بر درآمد مشاغل خودرو است که عملیاتی شده و مراجعان می‌توانند اظهارنامه‌های این مالیات را نیز از طریق سامانه پیگیری و پرداخت کنند.

    او ادامه داد: اظهارنامه‌های مالیاتی از سال 1389 الکترونیکی شده بود، اما در حال حاضر اجباری است که مودی مالیاتی تنها از طریق سامانه‌های مالیاتی اظهارنامه‌های خود را رد کند.

    وی با اشاره به مشکلاتی که پیش از این در سازمان امور مالیاتی وجود داشت اظهار کرد: در گذشته یک صف طولانی برای اینکه مراجعه کننده فقط یک کاغذ تحویل دهد جلوی هر اداره کل تشکیل می‌شد، مردم نیز برای انجام تکالیف مالیاتی خود دردسر زیادی می‌کشیدند، از جمله اینکه زیاد از قوانین مالیاتی چیزی نمی‌دانستند و کارشان به ممیز می‌افتاد و با آنها برخورد سلیقه‌ای می‌شد.

    زراعتی با تاکید بر تاثیر خدمات الکترونیک به حل مشکلات اشاره و بیان کرد: در حال حاضر مشکلات کمتر شده، یک سری قوانین که مودی مالیاتی باید بداند در صفحه‌هایی که وارد می‌شود نوشته شده است و مودی می‌داند که چه اطلاعاتی را وارد می‌کند، بعد از مدتی نیز کاملا با مسائلی که باید بداند آشنا می‌شود. همچنین از طرف سازمان، یک سری سی‌دی آموزشی به مودیان داده می‌شود که با استفاده از آن می‌توانند به جای مراجعه به کافی نت، خودشان کار خود را انجام دهند.

    رئیس اداره مرکز پاسخگویی فنی سامانه‌های مالیاتی در این باره ادامه داد: سیاست سازمان مالیاتی بنا بر خوداظهاری مودی مالیاتی است، هر کدام از مودیان، مالیات خود را تقریبا محاسبه می‌کنند، آمار فروش و خرید خود را می‌دهند، وارد سایت سازمان می‌شوند، اطلاعات خود را وارد می‌کنند، خود سیستم یک عدد برای آنها محاسبه می‌کند و در نهایت می‌توانند اظهارنامه مالیاتی خود را رد کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو