عصر بازار

فرمانده انتظامی بوکان خبر داد

کلاهبرداری نوین با دفترچه‌های بیمه در بوکان

عصر اعتبار- فرمانده انتظامی بوکان از انهدام باند سوءاستفاده‌ کننده از دفترچه‌های درمانی سلامت و دستگیری اعضای آن در این شهرستان خبر داد.

کلاهبرداری نوین با دفترچه‌های بیمه در بوکان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، بهزاد بندریان اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر سوءاستفاده شخصی در آدرسی مشخص در سطح شهرستان مهاباد از اوراق دفترچه‌های سلامت که مورد تعویض قرار می‌گیرند، تیمی از ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

    وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد که این فرد سودجو که به عنوان مسئول در یک دفتر پیشخوان دولت مشغول به کار است، با هماهنگی و اقدام قبلی کاربران چاپ دفترچه‌های درمانی سلامت تعویضی تعداد چند نسخه از برگه‌های دفترچه را به هنگام چاپ کنار گذاشته و به بیمه‌گر تحویل نمی‌دهند در ادامه با همدستی چند نفر دیگر از برگه‌های جامانده سوءاستفاده می‌کنند.

    فرمانده انتظامی بوکان ادامه داد: ماموران پلیس امنیت پس از بررسی دقیق موضوع با محرز شدن سواستفاده این افراد از برگه‌های دفترچه تعویضی سلامت، با هماهنگی مقام قضائی سرکرده این باند را با تعداد 100 نسخه دفترچه درمانی سلامت (از هر نسخه هفت تا هشت برگ) برگه سفید، دستگیر کردند.

    بندریان تصریح کرد: در بازجویی‌های فنی به عمل آمده توسط پلیس، متهم به سواستفاده از اوراق سفید دفترچه‌های درمانی سلامت که مردم جهت تعویض به دفتر پیشخوان دولت داده بودند، اعتراف کرد.

    وی خاطرنشان کرد: در این خصوص با هماهنگی‌های قضائی تحقیقات لازم انجام، پرونده امر تشکیل به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی بعدی تحویل مقامات قضائی شد.

    فرمانده انتظامی بوکان بر لزوم هوشیاری مردم از مراقبت از دفترچه‌های درمانی تاکید کرد و افزود: افراد باید هوشیار باشند و به هیچ عنوان دفترچه درمانی خویش را در اختیار افراد دیگر قرار ندهند.

    این مسئول از مردم درخواست کرد که به هنگام مراجعه به مطب دکتر باید مراقب باشند که هنگام ویزیت آنان تعداد اضافه برگه‌های دفترچه درمانی آنان کنده نشود زیرا که امکان سواستفاده از دفترچه درمانی آنان وجود دارد.

    بندریان خاطرنشان کرد: در برخی موارد مشاهده شده است که برخی افراد سودجو برگه‌های سفید و اضافی از دفترچه‌های بیماران جدا می‌کنند تا با استفاده از این برگه‌ها به نام بیمار سندسازی و هزینه‌ درمانی ایجاد کنند بدون اینکه بیمار اطلاعی از هزینه و مورد درمانی داشته باشد.

    وی، الکترونیک شدن دفترچه درمانی را یکی از راه‌حل‌های مهم در راستای جلوگیری از سواستفاده افراد سودجو از دفترچه‌های درمانی عنوان کرد و افزود: اجرایی شدن این طرح سبب کاهش درصد قابل توجهی از سواستفاده از دفترچه‌های درمانی می‌شود.

    برخی داروهای خاص و گران‌قیمت هستند که تا 90درصد هزینه آنها توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود. همین موضوع باعث شده تا شبکه‌های قاچاق در مقابل داروخانه‌های شلوغ شکل بگیرد که با فریب مردم از دفترچه بیمه آنان سوءاستفاده می‌کنند و مبلغ بیمه یک داروی گران‌قیمت را بدون جابه‌جایی دارو از بیمه دریافت می‌کنند.

    به شهروندان توصیه می‌شود درصورت مفقود بودن آخرین جلد دفترچه ضمیمه نامه ابطال فرم تعهدنامه مبنی بر پذیرش مسئولیت سوءاستفاده احتمالی و پرداخت خسارت سازمان طبق قوانین توسط بیمه شده الزامی است در ضمن در صورت مفقود بودن آخرین جلد دفترچه طی دوران انتظار و پرداخت سرانه مربوطه تا زمان ابطال دفترچه لازم است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی