عصر بازار

طلای سرخ ایران بی‌مشتری ماند!

عصر اعتبار- عضو شورای ملی زعفران گفت: باوجود تولید مناسب زعفران، برخی دلالان با قیمت این محصول به خوبی بازی کرده‌اند که صادرات محصول متوقف شده است و دیگر کشوری حاضر به خرید آن نیست.

طلای سرخ ایران بی‌مشتری ماند!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی حسینی اظهار کرد: امسال بالغ بر 300 تن زعفران تولید و برداشت شده است اما به دلیل بازیچه قرار گرفتن بازار این محصول به دست دلالان، صادرات آن متوقف شده است و کشوری حاضر نیست زعفران ایرانی را بخرد.

    وی ادامه داد: برخی دلالان زعفران ایرانی را که قیمتش حدود 4.5 میلیون تومان بود به حدود شش میلیون تومان رساندند و به همین دلیل دیگر کشوری حاضر نیست که زعفران ایرانی را با این قیمت بخرد.

    عضو شورای ملی زعفران گفت: اگر به‌طور متوسط قیمت هر کیلوگرم زعفران را پنج میلیون تومان محاسبه کنیم، تولید 300 تنی این محصول در سال جاری بالغ بر 1500 میلیارد تومان ارزش دارد که عده‌ای دلال برای سودجویی خود، قیمت‌ها و بازار را بازیچه کرده‌اند.

    وی تصریح کرد: دست‌هایی در کار است که صادرات این محصول ارزآور و با ارزش را از ایران بگیرند که مسئولان باید هرچه زودتر دست به کار شوند و بازار زعفران ایرانی را سامان دهند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی