عصر بازار

تصمیم‌گیری برای کاهش نرخ سود در انتظار گزارش امروز بانک مرکزی

عصر اعتبار- امروز شورای پول و اعتبار تشکیل جلسه می‌دهد که با توجه به جلسات قبلی، دستورکار امروز گزارش وضعیت نرخ سود و نحوه کاهش آن در سیستم بانکی ارائه می‌شود و اعضاء براساس آن گزارش برای بازنگری در نرخ سود بانکی تصمیم‌گیری خواهند کرد.

تصمیم‌گیری برای کاهش نرخ سود در انتظار گزارش امروز بانک مرکزی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، شورای پول و اعتبار امروز بعد از ظهر در ساختمان میرداماد بانک مرکزی تشکیل جلسه می‌دهد.

    در جلسه 17 آبان شورای پول و اعتبار مقرر شد بانک مرکزی گزارشی راجع به وضعیت نرخ سود در بانک‌ها و چگونگی کاهش نرخ سود به شورای پول و اعتبار ارائه کند،اما عدم تشکیل جلسه شورای پول و اعتبار در جلسه بعدی و ارائه نکردن این گزارش از سوی بانک مرکزی موجب شد در این مدت تصمیمی راجع به نرخ سود گرفته نشود.

    در جلسه دو هفته پیش شورای پول و اعتبار مجدداً ارائه گزارش نرخ سود به شورا مورد تاکید اعضا قرار گرفت، بنابراین در صورتی که این تکلیف بانک مرکزی عملی شود جلسه امروز شورای پول و اعتبار تصمیم‌گیری راجع به نرخ سود خواهد بود.

    هم‌اکنون نرخ تورم براساس گزارش بانک مرکزی در پایان آبان‌ماه به 14.3 درصد و تورم نقطه به نقطه به 10.2 درصد رسیده است. این مؤلفه در کنار کاهش نرخ سود بازار بین بانکی بین 21.5 درصد این شرایط را نمایان می‌کند که بازنگری در نرخ سود بانکی ضروری است.

    هم‌اکنون نرخ سود تسهیلات در شبکه بانکی بین 24 تا 28 درصد است که این نرخ هزینه تولید و سرمایه‌گذاری را به شدت افزایش می‌دهد و زمینه را برای خروج از رکود از بین می‌برد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی