عصر بازار

رئیس‌کل بانک مرکزی:

ارز حاصل از صادرات به روسیه در بازار آزاد عرضه می‌شود

عصر اعتبار- رئیس‌کل بانک مرکزی از پیشنهاد به روسیه برای برقراری حساب مشترک و ایجاد روابط کارگزاری بین بانک‌های مرکزی دو کشور خبر داد و گفت: در رابطه با صادرات به روسیه به صادرکنندگان اجازه داده‌ایم که ارز خود را در بازار آزاد به فروش برسانند.

ارز حاصل از صادرات به روسیه در بازار آزاد عرضه می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، ولی‌الله سیف، رییس‌کل بانک مرکزی، امروز در دیدار هیئت روسی، با مهم دانستن برقراری مراودات تجاری ایران و روسیه گفت: بانک مرکزی با تمام توان از طرح‌هایی که به گسترش حجم تجارت دو کشور منجر شود، حمایت می‌کند در این خصوص شخص رئیس جمهوری نیز تأکید ویژه دارد.

    وی با اشاره به ظرفیت بالای تجارت بین دو کشور، عدم وجود روابط بانکی مناسب را مانعی برای ارتقای آن دانست و افزود: در دیدار با رییس‌کل بانک مرکزی روسیه، پیشنهاد برقراری حساب مشترک و ایجاد روابط کارگزاری بین بانک‌های مرکزی دو کشور را مطرح کرده بودم که شاید در آن زمان به‌دلیل محدودیت‌های تحریم، انجام نشد؛ اما امروز شرایط برای انجام این کار فراهم است.

    سیف با تأکید بر اینکه برقراری روابط بین بانک‌های تجاری به‌عنوان قدم بعدی در گسترش روابط تجاری نقش مهمی دارد، تصریح کرد: باید هیئتی متشکل از بانک‌های تجاری دو کشور تشکیل شود که با برگزاری جلسات کارشناسی و به‌منظور بررسی زمینه‌های ایجاد شده و فراهم کردن بستر لازم برای رفع موانع موجود و گسترش روابط بانکی، اقدام‌های عملی را آغاز کنند.

    وی همچنین خواستار ایجاد کمیته‌ای فنی برای تعیین سازوکارهای اقدام برای عملیاتی کردن خطوط اعتباری بین دو کشور شد و در مورد نرخ مناسب ارز برای صادرکنندگان ایرانی اظهار کرد: در ایران به‌دلیل شرایط تحریم، دو نرخ برای ارز‌های خارجی وجود دارد: یکی نرخ بین‌بانکی و یکی بازار آزاد. در رابطه با صادرات به روسیه، ما به صادرکنندگان اجازه داده‌ایم که ارز خود را در بازار آزاد به فروش برسانند و این حمایت خوبی از صادرکنندگان است.

    دینیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت روسیه با اشاره به اینکه در حال حاضر پروژه‌های زیادی بین دو کشور به توافق رسیده است، گفت: اجرای این توافق‌ها وابسته به برقراری سازوکارهای بانکی و مالی مورد نیاز است که در دیدارهای‌ دوطرف سعی می‌کنیم راهکار‌هایی در خصوص نحوه پرداخت، تعیین کنیم و با توجه به اینکه بانک مرکزی ایران و روسیه به‌صورت مرتب مذاکراتی دارند، امیدواریم بانک‌های تجاری دو طرف نیز مسایل خود را هرچه سریعتر حل کنند و شاهد ایجاد و توسعه روابط اقتصادی دو کشور باشیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو