عصر بازار

به دنبال اعتراض برای افزایش سن و سنوات عنوان شد؛

بازنشستگان نگران نباشند؛ لایحه ای به ضرر آنان تصویب نمی شود

عصر اعتبار- سخنگو و عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس در چند کمیسیون لایحه برنامه ششم را بررسی می کند، گفت: بازنشستگان نگران نباشند مواردی که به ضرر آنان است تصویب نخواهد شد.

بازنشستگان نگران نباشند؛ لایحه ای به ضرر آنان تصویب نمی شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، عباس قائدرحمت در مورد تدوین لایحه ششم توسعه، افزود: برخی از این احکام به دلیل اینکه هر سال در لایحه تکرار می‌شود، از سوی دولت و مجلس برای مصوب و نهایی شدن ارسال شده تا دیگر نیازی به تاکید مجدد در لایحه برنامه بعد نباشد.

    وی با اشاره به اینکه در کمیسیون‌های مختلف در حال حاضر متناسب با موضوع و ماده‌ای که در لایحه آمده، نمایندگان در حال بررسی هستند و همچنین پس از آن نیز کمیسیون مشترک تشکیل شده است تا در پایان کار، گزارش نهایی در این کمیسیون، اعلام و جمع‌بندی شود و در نهایت در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه برخی از مواد لایحه برنامه ششم توسعه در ارتباط با بازنشستگان و اقشار آسیب‌پذیر است، گفت: این افراد مطمئن باشند که بررسی‌های دقیق و موشکافانه‌ای در رابطه با تمامی مفاد مندرج در لایحه انجام خواهد شد و بحث‌هایی که مربوط به بازنشستگان است، در کمیسیون اجتماعی با دقت بررسی می‌شود و به طور حتم به ضرر بازنشستگان تصمیم‌گیری نخواهد شد.

    به گفته قائد رحمت، ممکن است در برخی مفاد نیز تغییراتی در لایحه اعمال شود که به نفع خانواده‌های کم درآمد و آسیب‌زا خواهد بود.

    وی در مورد افزایش سن بازنشستگی نیز که در این لایحه مد نظر قرار گرفته، اظهار داشت: این‌گونه موارد به صورت تخصصی مورد بحث قرار می‌گیرد که از یک طرف می‌تواند به نفع دولت باشد چون باعث پرداخت حق بیمه بیشتری از سوی کارگران و بازنشستگان می‌شود و از سوی دیگر به ضرر فارغ‌التحصیلان که چند میلیون نفر هستند، می‌شود و جوان‌گرایی کاهش پیدا می‌کند.

    به گفته وی، نهایت سعی خود را برای بررسی دقیق این لایحه انجام می‌دهیم و آنچه مهم است، خروجی است که از مجلس بیرون می‌آید و خود لایحه به تنهایی نباید باعث نگرانی بازنشستگان و کارگران شود.

    سخنگوی کمیسیون اجتماعی و رئیس کمیته اشتغال مجلس گفت: با صراحت و دقت هر چه تمام در کمیسیون‌های تخصصی و همچنین کمیسیون مشترک، موضوعات را بررسی می‌کنیم و جمع‌بندی آن در صحن علنی باز هم مورد بررسی مجدد و تصویب و یا تغییر قرار می‌گیرد.

    وی از حساسیت مجلس برای تدوین قوانینی به نفع اقشار آسیب‌پذیر خبر داد و گفت: اجازه نمی‌دهیم آنچه به ضرر بازنشستگان، کارگران و اقشار آسیب‌پذیر است، در مجلس تصویب شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی