عصر بازار

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

پیگیر افزایش وام خرید تا ۵۰ درصد قیمت مسکن هستیم

عصر اعتبار- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه استراتژی وزارت راه و شهرسازی، گسترش بازار رهن است، گفت: دنبال این هستیم که بانک‌ها حداقل ۵۰ درصد قیمت تمام‌شده یک واحد مسکونی را تسهیلات دهند.

پیگیر افزایش وام خرید تا ۵۰ درصد قیمت مسکن هستیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، حامد مظاهریان در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود آخوندی پیشنهاد افزایش وام را در لایحه بودجه 95 به دولت ارائه کرده است، گفت: سیاست کلان وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن گسترش بازار رهن است و باید بانک‌ها حداقل 50 درصد قیمت تمام‌شده مسکن را تسهیلات پرداخت کنند.

    مظاهریان افزود: اگر چه پیگیر پرداخت تسهیلات مسکن از سوی بانک‌ها هستیم، اما به هر حال به دلیل محدودیت‌های بانک‌ها می‌بینیم که تسهیلات از سوی سایر بانک‌ها پرداخت نمی‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تأیید کرد: سیاست و استراتژی وزارت راه و شهرسازی این است که بانک‌ها از این وضعیت خارج شوند و محدودیت مالی را پشت سر بگذارند به رژیم پس‌انداز روی بیاورند و حداقل 50 درصد قیمت مسکن را تسهیلات بدهند.

    مظاهریان درباره تورم‌زا بودن افزایش سقف تسهیلات مسکن گفت:خصوصیت وام مسکن از جمله وام 80 میلیونی خرید و ساخت مسکن این است که این نقدینگی به تدریج وارد بازار می‌شود چرا که از سال آینده هر روز 150 تا 200 تقاضای دریافت وام به بازار تزریق می‌شود و اینگونه نیست که نقدینگی موجود در بانک‌ها به صورت ناگهانی وارد بازار مسکن شود و تورم‌زا باشد پس به هیچ وجه نمی‌توان تصور کرد که تسهیلات مسکن تورم فزاینده‌ای ایجاد کند.

    وی ادامه داد: تاریخچه تسهیلات مسکن در 30 سال اخیر نشان می‌دهد که این ارقام همواره به طور میانگین در هر سال 25 درصد کل تسهیلات بانکی را به خود اختصاص می‌داده‌اند؛ در حال حاضر این تسهیلات حدود 10 درصد است و اگر میزان تسهیلات مسکن تا دو و نیم برابر میزان فعلی هم افزایش یابد تازه به میزان سه دهه گذشته برمی‌گردد، بنابراین به نظر می‌رسد افزایش تسهیلات باعث شوک در بازار مسکن نمی‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو