عصر بازار

میلیاردر مکزیکی ۲۰ میلیارد دلار زیان دید

عصر اعتبار- میزان ثروت کارلوس اسلیم، میلیاردر مکزیکی، از ابتدای سال ۲۰۱۵ تاکنون ۲۰ میلیارد دلار کاهش یافته و وی رکورددار زیان مالی در جهان طی این سال شناخته شده است.

میلیاردر مکزیکی ۲۰ میلیارد دلار زیان دید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، از زمان آغاز سال 2015، بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، میزان ثروت کارلوس اسلیم، میلیاردر مکزیکی، تقریبا 20 میلیارد دلار، یعنی حدودا به اندازه کل اقتصاد کشور هندوراس کاهش یافته و به رقم 52.8 میلیارد دلار رسیده است.

    ارزش سهام شرکت مخابراتی وی، آمریکا موویل ساب در مسیر ثبت بزرگترین کاهش از سال 2008 تاکنون قرار دارد. این شرکت در مکزیک تحت فشار رگولاتورهای این کشور قرار دارد و اکنون ناگزیر شده زیرساختی را که به آن اجازه می داد بازار تلفن همراه و خط ثابت مکزیک را برای بیش از یک دهه در انحصار خود داشته باشد، به اشتراک بگذارد.

    از دیگر عوامل دخیل در آسیب دیدن شرکت موویل می توان به چشم انداز ضعیف اقتصاد برزیل، به عنوان دومین بازار بزرگ این شرکت، قوی تر شدن شرکت های رقیب در مکزیک و فرصت های محدود برای توسعه فعالیت ها در اروپا اشاره کرد.

    اسلیم که هم اکنون پنجمین فرد ثروتمند دنیا محسوب می شود، 57 درصد سهام شرکت موویل را در اختیار دارد. سهام این شرکت مخابراتی امسال 18 درصد کاهش یافته و موقعیت دیرینه خود به عنوان پرتاثیرترین شرکت در شاخص اصلی سهام مکزیک را از دست داده است. بدین ترتیب می توان اسلیم را بزرگترین بازنده در میان 400 فرد ثروتمند جهان لقب داد.

    شرکت موویل که 70 درصد تمام تلفن های همراه و 62 درصد تلفن های ثابت مکزیک را در اختیار دارد، برای توسعه فعالیت های خود به بازار کشورهای برزیل، اتریش و آمریکا اتکا کرده است.

    دانیل فدرل، تحلیلگر بانک کردیت سوئیس در یادداشتی نوشت: «تغییر در مقررات مخابراتی مکزیک موجب جذب شرکت های رقیب شده و اکنون شرکت ای تی اند تی در حال سرمایه گذاری سنگین برای ایجاد یک بازیگر قوی در بازار تلفن همراه مکزیک است.»

    وی افزود: «رقابت در سال های آتی دشوارتر خواهد شد.»

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو