عصر بازار

قیمت طلا افزایش یافت

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۰۷۴ دلار و ۹۸ سنت رسید.

قیمت طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، ترمیم قیمت نفت و کاهش ارزش دلار موجب شد تا امروز قیمت طلا اندکی افزایش یابد، اما در معاملات کم حجم قبل از تعطیلات کریسمس، نوسانات قیمت فلز زرد در حالت کلی پایین است.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1074 دلار و 98 سنت رسید. قیمت فلز زرد روز سه شنبه پس از 2 جلسه افزایش شاهد کاهش 0.6 درصدی بود.
    قیمت ها در بازار جهانی نفت پس از رسیدن به پایین ترین رقم 11 سال گذشته در اوایل هفته جاری، تثبیت شده است. طلا رابطه مستقیمی با قیمت نفت دارد، زیرا افزایش قیمت نفت موجب بالا رفتن تورم می شود و این به سود بازار طلاست.
    طلا عمدتا به لطف پیش خریدهای انجام شده، افت قیمت های ناشی از تصمیم هفته گذشته فدرال رزرو آمریکا در مورد افزایش نرخ بهره را ترمیم کرده است.
    اما چشم انداز بازار طلا همچنان کاهشی است، زیرا فدرال رزرو قصد دارد سال آینده نرخ بهره را باز هم افزایش دهد  و بازارهای انرژی نیز در معرض کاهش های بیشتر قرار دارند.
    بانک سوشیت جنراله روز سه شنبه در یادداشتی نوشت: «فدرال رزرو مشتاق خواهد بود که سیاست پولی انقباضی خود را در سال 2016، ولو به صورت تدریجی ادامه دهد.» در این یادداشت همچنین اضافه شده که این موضوع موجب تقویت ارزش دلار و آسیب دیدن طلا خواهد شد.
    در یادداشت سوشیت جنراله خاطر نشان شده که فشارهای پایین تورمی در آمریکا و سایر نقاط جهان به دلیل افت قمت انرژی نیز تاثیری منفی بر بازار طلا خواهد داشت.
    میزان خریدها در بازارهای فیزیکی طلا نیز چندان چشمگیر نیست. در چین، نگرانی هایی از دوره طولانی نبود اعتماد در بین خریداران وجود دارد و بسیاری پیش بینی می کنند که تقاضا ممکن است در سال 2016 برای سومین سال متوالی کاهش یابد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی