عصر بازار

مدیرعامل بانک کشاورزی

شورای پول و اعتبار در مورد نرخ سود تعیین تکلیف می‌کند

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: شورای پول و اعتبار در این زمینه تعیین تکلیف می‌کند و ما منتظر هستیم تا فرامین به ما ابلاغ شود.

شورای پول و اعتبار در مورد نرخ سود تعیین تکلیف می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مرتضی شهیدزاده مدیرعامل بانک کشاورزی امروز در نشست خبری در مورد کاهش نرخ سود برای بخش کشاورزی، گفت: شورای پول و اعتبار در این زمینه تعیین تکلیف می‌کند و ما منتظر هستیم تا فرامین به ما ابلاغ شود.

    وی افزود: مهم‌ترین تعاملات و همکاری‌های بین‌المللی بانک کشاورزی عضویت در سازمان‌های معتبر بین‌المللی و مرتبط با کشاورزی است.

    شهیدزاده تصریح کرد: در حال حاضر بانک کشاورزی در اتحادیه اعتبارات روستایی و کشاورزی آسیا و اقیانوسیه (آپراکا) که مقر آن در بانکوک قرار دارد، عضو است.

    وی افزود: در این اتحادیه 76 عضو از 23 کشور آسیا و اقیانوسیه عضویت دارند که برخی از مزایای عضویت در ان برخورداری از فرصت تبادل اطلاعات و تجربیات ما بین کشورها و موسسات عضو و امکان آشنایی و مشارکت در طرح‌های موفق اعتبارات خرد و فقرزدایی در چندین کشور عضو است.

    مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به پروژه مشترک بانک کشاورزی و سازمان ملل اظهار داشت: با همکاری سازمان توسعه صنعتی ملل (یونیدو) و با هدف کمک به افزایش تولید زعفران در بخش کشاورزی، ارتقای فناوری‌های فرآوری و افزایش سهم مستقیم بنگاه‌های خرد و متوسط ایران در بازار جهانی زعفران که محل اجرای آن خراسان رضوی پروژه بهسازی زنجیره ارزش زعفران اجرا می‌شود.

    مدیرعامل بانک کشاورزی اشاره کرد: پروژه بانکداری سبز در راستای توسعه پایدار و رشد فراگیر با همکاری دفتر عمران سازمان ملل متحد به عنوان اولین پروژه مشترک سازمان ملل متحد و بانک تخصصی کشاورزی ایران در دنیا است.

    وی افزود: هدف این پروژه که تحت رهبری جامع و مدیریت بانک کشاورزی و با همکاری دفتر عمران سازمان ملل انجام می‌شود ارتقای نقش سیستم اعتباری بانک و بهبود روند اختصاص منابع با رویکرد اطمینان از رشد فراگیر و توسعه پایدار و با به کارگیری شاخص‌های محیط زیستی است.

    شهیدزاده تصریح کرد: پروژه مشترک فقرزدایی و بانکداری پیوندی با همکاری صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی (ایپاد) و پروژه مرکز تعالی بانوان با همکاری اتحادیه اعتبارات روستایی و کشاورزی آسیا و اقیانوسیه با هدف افزایش اعتبار منطقه‌ای در بخش تامین مالی روستایی، ارتقای تخصص کارکنان، توسعه ظرفیت‌های سازمانی و ایجاد زمینه نوآوری و خلاقیت از دیگر پروژه‌ها محسوب می‌شود.

    وی گفت: به دنبال تصمیم بانک در مورد همکاری‌های کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی و اولین اجلاس علوم و فناوری کشورهای اسلامی، پیشنهاد همکاری بانک کشاورزی و دبیرخانه توسعه علوم فناوری کشورهای اسلامی مطرح شده و بانک تصمیم گرفت در راستای فعالیت‌های بین‌المللی خود همکاری با کشورهای اسلامی را نیز در دستور کار قرار دهد.

    شهیدزاده تصریح کرد: در این ارتباط جلسات مختلفی با حضور نمایندگان دبیرخانه توسعه علوم و فنون کشورهای اسلامی و واحدهای مرتبط بانک برگزار شده و پیشنهادهای مختلفی مطرح  و مورد توافق قرار گرفت.

    وی افزود: از جمله مهمترین آن‌ها این است که بانک کشاورزی در نظر دارد، به عنوان اولین حامی فناوری‌های نوین کشاورزی در کشورهای اسلامی فعالیت کند و همچنین در نظر دارد تا طرح حمایت از کسب و کارهای نوپا در ایران و کشورهای اسلامی را به اجرا درآورد.

    وی افزود: بانک کشاورزی با هدف سهولت انجام امور بانکی و خلق ارزش افزوده برای مردم و مشتریان بر اساس نیازهای امروزی یک دهه است که بانکداری متمرکز متعارف در دنیا را منطبق با بانکداری بدون ربا در ایران بومی‌سازی کرده است.

    مدیرعامل بانک کشاورزی اظهار داشت: امکان انجام تا 9 هزار و 45 تراکنش در ثانیه برخی از قابلیت‌های سیستم بانکداری یکپارچه است.

    شهیدزاده تصریح کرد: بانکداری اسلامی در همه حال از جمله مباحث اصلی و دغدغه مدیران بانک کشاورزی بوده و بر اساس این رویکرد هدف از استقرار نظام بانکداری اسلامی، تنها حذف ربا در معاملات نیست، بلکه تصدیق رفتار کاری، بازرگانی و بانکی با عقود اسلامی و تفکر اسلامی است.

    وی افزود: یکی از مهمترین اقدامات بانک کشاورزی در این زمینه راه‌اندازی کارگروه بانکداری اسلامی در بانک است.

    بر اساس این گزارش بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی و اولین اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی 6 تا 8 دی ماه در تهران برگزار می‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو