عصر بازار

معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی:

بیش از ۵۰ درصد از تراکنش‌ها زیر ۱۰ هزار تومان است

عصر اعتبار- بنا بر دستورالعمل بانک مرکزی که دهم آذر ماه به بانک‌ها ابلاغ شد از اول دی ماه بانکی که حساب دستگاه کارتخوان به آن متصل است باید به ازای هر تراکنش خرید از ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ ریال کارمزد پرداخت کند.

بیش از ۵۰ درصد از تراکنش‌ها زیر ۱۰ هزار تومان است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، ناصر حکیمی درباره ابلاغیه اخیر بانک مرکزی در خصوص پرداخت تراکنش خرید 500 تا 2500 ریالی کارمزد بانکی اظهار داشت: این بخشنامه داخلی است و تغییر خاصی در آن صورت نگرفته است و تنها مسیر کارمزد تراکنش‌ها تغییر کرده است ، پیش از این بانک‌های صادرکننده، این کارمزد را پرداخت می‌کردند که در حال حاضر بانک‌های پذیرنده این کارمزد را می‌پردازند.

    معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی با بیان اینکه این نرخ برای امسال تعیین شده است، افزود: مسلما برای سال آینده این نرخ تغییر خواهد کرد .

    وی گفت: این کامزد در قالب یارانه به شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت می‌شد و از طرفی این یارانه اکنون حذف شده و هزینه از بانکی که کارت صادر شده کسر خواهد شد.

    حکیمی ادامه داد: در برخی از خبرها به گونه‌ای این موضوع مطرح شده که این کارمزد از مردم اخذ می شود اما این گونه نیست و دلیل اصلی این هیاهو هم مشخص نیست.

    حکیمی در خصوص میزان تراکنش ها گفت: روزانه بین 15 تا 20 میلیون تراکنش انجام می شود که از این میزان 50 درصد آن مبلغی زیر 10 هزار تومان است که کارمزد آنها هم زیر 1000 ریال است .

    معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت: این اقدام با دو هدف صورت گرفت. اول اینکه درآمد و هزینه بانک‌ها و درآمد ارائه دهندگان خدمات پرداخت، شفاف شود و دوم اینکه در خصوص بار اصلی که در گذشته بانک‌های صادرکننده کارت داشتند به نفع بانک‌های پذیرنده ، اصلاح شود.

    بنا بر دستورالعمل بانک مرکزی که دهم آذر ماه به بانکها ابلاغ شد از اول دی ماه بانکی که حساب دستگاه کارتخوان به آن متصل است باید به ازای هر تراکنش خرید از 500 تا 2500 ریال کارمزد پرداخت کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی