عصر بازار

تحلیل کیتکو از ۲ عامل موثر بر روند قیمت طلا در شش ماه دوم ۲۰۱۶

عصر اعتبار- تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که ۲ عامل مهم و تاثیرگذار می تواند تغییر دهنده بازی در بازار جهانی طلا در شش ماه دوم ۲۰۱۶ میلادی باشد.

تحلیل کیتکو از ۲ عامل موثر بر روند قیمت طلا در شش ماه دوم ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، در حالی که قیمت طلا در سال 2015 میلادی برای سومین سال متوالی رو به کاهش است، سئوال این است که روند نوسانات قیمت طلا در سال 2016 میلادی چگونه خواهد بود؟

    بر اساس این گزارش بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که باید تا شش ماه دوم 2016 میلادی منتظر ماند و شاهد تغییرات اساسی در بازارهای بین المللی به خصوص بازار طلا باشیم.

    تحلیلگران اقتصادی تاکید کردند که ارزش دلار و شکل گیری فشارهای تورمی در اقتصادهای توسعه یافته و در حال توسعه در شش ماه دوم 2016 میلادی، بی شک تغییر دهنده بازی در بازار طلا خواهد بود.

    البته بسیاری از موسسات مالی و سرمایه گذاری جهان پیش بینی کرده اند که قیمت جهانی طلا در شش ماه نخست سال آینده به کمتر از 1000 دلار خواهد رسید. ولی هنوز امیدواری های زیادی برای افزایش قیمت طلا در شش ماه دوم سال آینده وجود دارد.

    فدرال رزرو آمریکا در آخرین نشست خود در سال 2015 میلادی تصمیم گرفت تا نرخ بهره را برای نخستین بار از سال 2006 میلادی افزایش دهد. ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی اروپا چین و ژاپن می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای بین المللی طی ماه های آینده داشته باشد.

    گزارش سایت طلا حاکیست، ادامه اجرای این سیاست ها می تواند موجب افزایش نرخ تورم در اقتصاد جهانی شود و این مساله به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

    در شرایطی که به نظر می رسد عدم وجود فشارهای تورمی در شش ماه نخست 2016 میلادی همراه با ادامه روند نزولی قیمت نفت موجب شود تا قیمت طلا به کمتر از 1000 دلار کاهش یابد ولی قیمت طلا در شش ماه دوم سال آینده افزایش خواهد یافت.

    برخی تحلیلگران اقتصادی نیز بر این باورند که ارزش دلار آمریکا در شش ماه نخست 2016 میلادی نیز 6 درصد دیگر افزایش خواهد یافت و این مساله فشار بیشتری را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد ولی در شش ماه دوم شاهد روند نزولی ارزش دلار خواهیم بود.

    ولی ادامه روند صعودی نرخ تورم در آمریکا در شش ماه دوم سال آینده فدرال رزرو را مجبور خواهد کرد تا نرخ بهره را بار دیگر افزایش دهد و این خبر مثبتی برای طلا خواهد بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو