عصر بازار

سیف خبر داد

آمادگی تجارت ریالی ایران با روسیه

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی از تکمیل مقدمات تأسیس حساب مشترک با روسیه برای تسهیل تجارت دو کشور با ارز رسمی شان خبر داد.

آمادگی تجارت ریالی ایران با روسیه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پرس تی وی، ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران خطاب به هیات روسی با اشاره به نیاز تهران و مسکو به ساخت مکانیزیمی برای اتصال بخش های بانکی با تاکید به تقویت روابط تجاری سخن گفت و افزود: باید کمیته خاصی میان ایران و روسیه برای تشخیص مسایل و مشکلات موجود که مانع از بسط روابط دو سویه بانکی میان دو کشور می شود، تشکیل گردد.

    وی درخصوص ایجاد این کمیته تأکید کرد: باید کارگروه تخصصی برای فعال سازی مکانیزم ایجاد خطوط اعتباری بین ایران و روسیه شکل گیرد.

    این در حالی است که مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه نیز در اواخر ژانویه با اشاره به توافق روسیه و ایران برای ایجاد کارگروهی در این زمینه از تلاش برای عملی شدن طرحی برای تبدیل تجارت دو سویه تهران و موسکو با ارز رسمی شان خبر داد و گفته بود " این دو کشور به ایجاد یک بانک مشترک یا حساب دوسویه برای پرداخت هزینه ها به روبل و ریال اقدام خواهند کرد."

    از طرفی دیگر اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق تجاری ایران-روسیه نیز در خصوص عملی شدن تجارت این دو کشور به ارز رسمی شان گفت: تاسیس بانکی مشترک می تواند به سلطه ارز غربی در معاملات دوجانبه پایان بخشد و در نهایت به گشایش فصل جدیدی در روابط تجاری تهران و روسیه بیانجامد.

    از این رو در اواخر ماه مارس، ایران و روسیه قراردادی برای ایجاد تجارت مشترک از طریق نقل و انتقالات مالی درون بانکی میان این دو کشور امضا کردند.

    این قرارداد که میان دو کشور ایران، روسیه و بانک‌های مرکزی شان به امضا رسید هر دو کشور را به گامی جلوتر برای محقق شدن تاسیس بانک مشترک که گفته می شود به طور مشخص برای دور زدن تحریم های آمریکا علیه این دو کشور صورت گرفته، نزدیک‌تر کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو