عصر بازار

مدیرعامل بانک دی:

باید به افزایش منزلت اجتماعی نظام بانکی کمک کرد

عصر اعتبار: جلسه شورای سیاستگذاری کمیته‌های علمی و اجرایی دومین همایش ملی نظام پیشنهادها در شبکه بانکی کشور به میزبانی بانک دی برگزار شد.

باید به افزایش منزلت اجتماعی نظام بانکی کمک کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر احمد شفیع‌زاده ـ مدیرعامل بانک دی ـ در این جلسه با تقدیر از برگزارکنندگان همایش ملی نظام پیشنهادها اظهار کرد: همان‌گونه که بانک‌ها همواره در زمینه توسعه اقتصادی جامعه پیشرو بوده‌اند می‌توان انتظار داشت که الگویی برای سازمان‌های بزرگ کشور در دیگر حوزه‌ها باشند.

وی اشتراک نظر بانک‌ها در زمینه‌های مختلف و برگزاری همایش‌های مشترک را اقدامی شایسته دانست و افزود: اکنون مدیران بانک‌ها نشست‌های منظم و خوبی دارند که اگر این گونه جلسات و همایش‌ها در دیگر سطوح نیز برگزار شده و تجربه‌های موفق به اشتراک گذاشته شود، حتما می‌تواند موثر بوده و منشا تحولات مثبتی در سیستم بانکی باشد.

شفیع‌زاده با بیان اینکه بانک دی به عنوان عضوی از خانواده بزرگ بانکی در حوزه نظام پیشنهادها حضوری پررنگ دارد، ادامه داد: همواره تاکید ما بر این است که صادقانه در این گونه مسیرها گام برداریم و با اعتقاد برای بهبود و کیفیت بخشیدن به مدیریت خود حرکت کنیم.

مدیرعامل بانک دی تاکید کرد: اگر این گونه همایش‌ها صرفاً برای گرفتن جایزه و تندیس باشد اصالت ندارد اما اگر هدف جاری سازی ایده‌های خلاق در سازمان و توسعه مردم دوستی و افزایش خدمت باشد هم به افزایش منزلت اجتماعی نظام بانکی کمک کرده‌ایم و هم بهبودی در فعالیت خودمان ایجاد شده است.

وی با اشاره به رقابت‌هایی که در بین بانک‌های کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: پیش گامی نظام بانکی در حوزه الکترونیکی کردن، رقابتی را در بین بانک‌ها به وجود آورده است که اتفاق مبارکی است و امیدواریم تبعات این رقابت همه اقتصاد کشور را منتفع کند. بر همین اساس ما نیز در بانک دی موضوع استفاده از فن‌آوری‌های نوین در طراحی و ارائه خدمات و محصولات را در اولویت قرار داده‌ایم.

دکتر عظیم نویدتهرانی ـ معاون طرح و توسعه ـ نیز در این جلسه اظهار کرد: اگر پیشنهادی به یک بانک داده شود کل شبکه بانکی می‌تواند مخاطب آن باشد به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم بین پیشنهادهای عام و خاص تفکیک قائل شویم و با بهره‌گیری از مرجعی تخصصی مانند همایش ملی نظام پیشنهادها، موضوعاتی که می‌تواند در کل سیستم بانکی موجب بهبود شود شناسایی و مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اگر صرفا نگاه‌مان به درون باشد از سهم مهمی از دانش جامعه محروم می‌شویم، تاکید کرد: به نظر می‌رسد در شورای سیاست‎گذاری دومین همایش ملی نظام پیشنهادها می‌توان درباره اینکه چگونه می‌توانیم سیستم‌ها و نظامات پیشنهادی بانک‌ها را به هم متصل کنیم به جمع بندی رسید.

در ادامه این مراسم ابوالفضل راحتی ـ دبیر دومین همایش ملی نظام پیشنهادها در شبکه بانکی ـ با بررسی تاریخچه و تجربیات همایش سال گذشته اظهار کرد: برگزاری همایشی تخصصی بین بانکی که با بهره‌گیری از آن بتوان از پتانسیل همه بانک‌ها در آن استفاده کرد، ایده‌ای بود که در سال گذشته خروجی آن یک نشست تخصصی بود.

وی با تقدیر ویژه از معاون طرح و توسعه و مهندس یزدانی رییس اداره مطالعات و توسعه بانک دی که در برگزاری همایش دوم نقش موثری را پذیرفته‌اند، افزود: با توجه به بازخوردهای مثبت همایش نخست و حضور پررنگ اغلب بانک‌های دولتی و خصوصی در همایش امسال امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های به وجود آمده به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

 

حشمت‌الله نظری ـ عضو هیات مدیره بانک کشاورزی و رییس شورای فرعی هماهنگی‌ بانک‌ها ـ نیز در این نشست با اشاره به نقش محوری بانک‌ها در اقتصاد کشور گفت: خوشبختانه امروز در بدنه سیستم بانکی کشور متخصصان و کارشناسان تحصیل‌کرده‌ای وجود دارد که در صورت اجرایی شدن پیشنهادها و نظرات آنان گره بسیاری از مشکلات کشور گشوده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر این همایش بتواند حدود 75 درصد پیشنهادهای مطرح شده را اجرایی کند، گام بزرگی برداشته شده است، افزود: به منظور دریافت پیشنهادهای بیشتر از سوی نظام بانکی باید همه در اطلاع رسانی فراخوان مقاله مشارکت داشته باشند و انتخاب آثار برگزیده به گونه‌ای باشد که نتایج حاصله کاربردی بوده و گره گشای مشکلات بانک‌ها باشد.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد محقق‌نیا ـ عضو هیات مدیره بانک رفاه کارگران ـ در این جلسه با تاکید بر اینکه همایش باید به هم‌افزایی در نظام بانکی منجر شود، گفت: متاسفانه امروز شکل اصلی رقابت‌های بین بانکی منفی است و بعضا بانک‌ها اقدامات هم را خنثی می‌کنند، لذا پیشنهاد می‌کنم در قالب همایش به علاوه موضوعات تخصصی و بانکی، به مسائل کاربردی خارج از حیطه بانک هم توجه شود.

وی با بیان اینکه می‌توان حق مالکیت معنوی برای اجرای پیشنهاد شده را به هر بانک داد، افزود: سیستم بانکی می‌تواند با برگزاری نشست‌های تخصصی با سایر مراکز با حضور نمایندگان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برای مشکلات اقتصادی و مدیریتی که عواقب آن به نظام بانکی برمی‌گردد راه‌حل ارائه کند.

سخنران بعدی این نشست مهندس علی نعتمی ـ مشاور مدیرعامل پست بانک ـ بود که با تقدیر از حمایت بانک‌ها جهت برگزاری باشکوه همایش نظام پیشنهادها تصریح کرد: مسئولیت همه ما با توجه به استقبال صورت گرفته سنگین شده است و پیشنهاد می‌کنم دبیرخانه‌ای دائمی برای دریافت پیشنهادها و اجرایی کردن آنها تشکیل شود.

وی با اشاره به ضعف‌هایی که در بحث مدیریت دانش وجود دارد، خاطرنشان کرد: استخراج دیدگاه‌ها در سازمان یک چالش جدی است اما باید تاکید داشت که این تنها 50 درصد راه است و مابقی آن آنالیز و اجرایی کردن پیشنهادهاست.

در پایان این مراسم مدیرعامل بانک دی احکام مسئولیت اعضای کمیته‌های علمی و اجرایی دومین همایش ملی نظام پیشنهادها در شبکه بانکی کشور را به ایشان تقدیم کرد.

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
پورسعید خلیلی