عصر بازار

مهدی جهانگیری :

ایجاد زیر ساخت گردشگری الزام توسعه اقتصادی است.

عصر اعتبار: آیین آغاز عملیات ساخت بزرگترین مجموعه تفریحی و گردشگری سیرجان برگزار شد.

ایجاد زیر ساخت گردشگری الزام توسعه اقتصادی است.
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی گروه مالی و گردشگری،مهدی جهانگیری رییس گروه مالی گردشگری در آیین آغاز عملیات ساخت بزرگترین مجموعه تفریحی و گردشگری در سیرجان با اشاره به نقش مهم صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی اظهار داشت: هر منطقه‌ای که بخواهد پیشرفت کند،باید به زیربناها و زیرساخت‌های صنعت گردشگری آن توجه شود و این یکی از مهمترین الزامات پیشرفت و رشد اقتصادی برای هر منطفه ای می باشد.

    وی در ادامه گفت ریسک سرمایه گذاری در صنعت گردشگری کاهش یافته است و این موضوع شرایط را برای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری رو به بهبود قرار داده است. در دوره های گذشته وجود تحریم های گسترده بر علیه کشورمان باعث شده بود تا سرمایه گذاران در این بخش با مشکلات عدیده مواجه باشند اما اکنون با بهبود شرایط این امید می رود که صنعت گردشگری با اقبال بیشتر سرمایه گذاران مواجه شده و در مسیر پیشرفت واقع شود. کاهش ریسک سرمایه گذاری در گردشگری خود را به صورت آنی نشان می دهد و اثرات آن برای فعالان و سرمایه گذاران این صنعت بسیار ملموس است.

    جهانگیری با تاکید بر اینکه برای توسعه باید از تجربیات موفق دیگر کشور ها استفاده کرد تصریح کرد: در شرایط فعلی نمی‌توان خطا و آزمون کرد و باید از تجربه کشورهای پیشرفته که زمانی جزو کشورهای جهان سوم بوده‌اند استفاده کرد. کشوری مانند مالزی در گذشته از کمک های ایران بهره می برد اما اکنون در ردیف کشورهای توسعه یافته و پیشرفته قرار گرفته است.

    به گفته وی برای نیل به این هدف باید فرایندها و بروکراسی پیچیده نظام اداری مناسب‌سازی شود تا بتوان در راستای پیشرفت و رسیدن به اقتصادی مولد گام برداشت.

    رییس گروه مالی گردشگری با اشاره به اینکه انتظار می‌رود دولت از بخش خصوصی حمایت بیشتری به عمل آورد، گفت: در دوران رکود باید حق‌وحقوق دولتی تعدیل و یا حذف شود.

    جهانگیری با تأکید بر اینکه دولت باید در خصوص حذف حقوق مالکانه دولتی تدبیر بیاندیشد، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم به‌سلامتی دوره گذار از تحریم را پشت سر بگذاریم.

    وی با بیان اینکه نقشه توسعه کشور و به تفکیک آن مناطق و شهرهای فارغ از سلیقه‌های فردی تهیه شود، اظهار داشت: خوشبختانه با لطف خداوند شرایط برای سرمایه‌گذاری‌های عظیم گردشگری در کشور ازجمله شهرستان سیرجان فراهم‌شده است.

    جهانگیری ادامه داد: از امروز عملیات ساخت بزرگ‌ترین مجموعه تفریحی و گردشگری سیرجان با بیش از 200 میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در زمینی به مساحت 27 هزار مترمربع آغاز می‌شود و انتظار می‌رود این مجموعه در یک بازه زمانی 3 ساله آماده بهره‌برداری شود.

    وی با اشاره به اینکه این مجموعه بزرگ شامل هتل 12 طبقه، مرکز خرید، مجموعه تالار، سالن ورزشی، هایپر مارکت و غیره است، تصریح کرد: گروه مالی گردشگری این پروژه را در کنار سایر پروژه‌های بزرگ دیگر با قدرت پیگیری خواهد کرد.

    رئیس گروه مالی گردشگری با بیان اینکه این پروژه حتی یک‌روزه نیز تعطیل نخواهد شد، افزود: در این پروژه هزار نفر به‌صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد که پس از بهره‌برداری نیز همین تعداد نیرو به شکل مستقیم و غیرمستقیم جذب می‌شود.

    جهانگیری با اشاره به اینکه سیرجان اگر می خواهد قطب فولاد کشور شود باید صنعت گردشگری خود را رونق دهد تصریح کرد: با توجه به موقعیت شهرستان سیرجان، احداث چنین مجتمع تفریحی و گرشگری خیلی دیر بوده است و باید شرایط برای توسعه همه جانبه شهرستان سیرجان فراهم شود .

    لازم به ذکر است لزوم ساخت یک مجموعه تفریحی و گردشگری در سیرجان بیش از پیش احساس می شود که با احداث این مجموعه توسط گروه مالی گردشگری و با حمایت بانک گردشگری این نیاز تا حد مطلوبی مرتفع خواهد شد.

    گفتنی است در این مراسم دکتر ابراهیم جهانگیری مدیر کل اسبق آموزش و پرورش استان کرمان، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان، مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث، حامد واحدی عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران، شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی،حجت الاسلام سید محمود حسینی امام جمعه محترم شهرستان سیرجان ، محمود فدایی ریاست سازمان میراث استان کرمان ، منصور مکی آبادی فرماندار سیرجان ، ناصر تقی زاده مدیر عامل شرکت گل گهر سیر جان ، داود قاسمی شهردارسیرجان و اعضای شورای شهر سیرجان حضور داشتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو