عصر بازار

دبیرکل شورای اسلامی کار:

تعیین منطقه‌ای و چندگانه مزد ۹۵ کارگران در دستور کار نیست

عصر اعتبار- دبیرکل شورای اسلامی کار گفت: تعیین دستمزد چندگانه و منطقه‌ای کارگران برای امسال در دستور کار نیست.

تعیین منطقه‌ای و چندگانه مزد ۹۵ کارگران در دستور کار نیست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، رحمت‌الله پورموسی در مشهد مقدس، اظهار داشت: انجام تحقیقیاتی با توجه به مؤلفه‌های موجود برای تعیین مزد کارگران در دستور کار قرار گرفته و استان‌ها باید در این حوزه اقدامات خود را انجام داده و نتایج را به شورای عالی کار ارائه دهند.

    وی با بیان اینکه وضعیت معیشتی کارگران در ماه‌های پایانی سال با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شود، تصریح کرد: باید مواد قانونی مربوط به دستمزد کارگران در کشور اجرا شود زیرا وضعیت معیشت این قشر هم اکنون با مشکلات زیادی مواجه است.

    دبیرکل شورای اسلامی کار کشور با اشاره به برگزاری جلسات تعیین مزد برای کارگران، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت نامناسب دستمزد کارگران نباید اجازه داد مسائل حاشیه‌ای در شورای عالی کار طرح شده و تنها باید به تقویت زندگی این بخش توجه کرد.

    پورموسی با تأکید بر لغو مقوله مزد منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: هیچ بحثی در زمینه منطقه‌ای یا چندگانه کردن دستمزدهای کارگران در کشور وجود ندارد و مباحث گفته شده تنها در حوزه تعیین یک مزد تک نرخی برای تمام کشور است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی