عصر بازار

پای سهام تامین سرمایه‌ها به بورس باز شد

عصر اعتبار- تازه‌ترین اطلاعات دریافتی از بورس تهران از پذیرش سهام نخستین شرکت تامین سرمایه در بازار دوم این بازار حکایت دارد.

پای سهام تامین سرمایه‌ها به بورس باز شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، شرکت تأمین سرمایه امید با هدف افزایش گزینه‌های در دسترس بازیگران بازار سهام، به عنوان اولین شرکت از این صنعت در بورس، پذیرش شده است.

    بر اساس این گزارش در هشتاد و نهمین جلسه هیئت پذیرش اوراق بهادار شرکت تأمین سرمایه امید به عنوان اولین بنگاه فعال در صنعت تأمین سرمایه، موفق به اخذ پذیرش در فهرست نرخ های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران شده است.

    بورس اوراق بهادار تهران با اعلام این خبر ابزار امیدواری کرده با پذیرش و عرضه سهام این شرکت، طلیعه نوینی برای حرکت در جهت افزایش حضور شرکت های فعال در صنایع جدید و نیز سایر شرکت های تأمین سرمایه در بازار اوراق بهادار باشد.

    با توجه به جذابیت‌های صنعت خدمات مالی ؛شرکت‌های تأمین سرمایه به لحاظ اندازه، گستردگی دامنه  فعالیت، ساختار سازمانی دقیق، بازدهی مناسب و گزارش گری مطلوب از پتانسیل‌های خوبی برای حضور در بازار سهام برخوردارند

    در حال حاضر سرمایه‌ ثبت شده شرکت تامین سرمایه امید مبلغ 3176 میلیارد ریال منقسم به 3176 میلیون سهم یک هزار ریالی است.

    براساس آخرین صورت‌های مالی منتهی به 31/03/1394، صندوق بازنشستگی و پس انداز کارکنان بانک ها 98/35 درصد، و مدیریت سرمایه گذاری امید، صنعتی و معدنی چادرملو و صنعتی و معدنی گل گهر هر یک 50/17 درصد از سهام شرکت تأمین سرمایه امید را در اختیار دارند.

    این شرکت پس از تحقق شرایط تعیین شده توسط هیئت پذیرش و نیز افشای اطلاعات و صورت‌های مالی در سامانه کدال، قابلیت عرضه ی سهام خود را در زمان مناسب در بازار خواهد داشت.

    اولین بار در ایالات متحده آمریکا، بانک مریل لینچ آمریکا در سال 1971 و جی پی مورگان چیس در سال 1972 میلادی در بورس اوراق بهادار نیویورک پذیرفته شدند. پس از این دو شرکت تأمین سرمایه یا همان بانک سرمایه گذاری، مورگان استنلی در سال 1986، و گلدمن ساکس در سال 1999 میلادی موفق به اخذ پذیرش در بورس اوراق بهادار نیویورک شدند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی