عصر بازار

کاهش قمیت نفت با قیمت طلا چه کرد؟

عصر اعتبار- در کنار کاهش قیمت نفت، چند شاخص اقتصادی آمریکا نیز منتشر شد که منفی بود و به تقویت قیمت طلا انجامید.

کاهش قمیت نفت با قیمت طلا چه کرد؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: در هفته گذشته، روند نزولی قیمت طلا پس از هشت هفته متوالی با کاهش قیمت نفت، متوقف شد و هفته گذشته رو به افزایش گذاشت.

    محمد کشتی‌آرای افزود: در کنار کاهش قیمت نفت، چند شاخص اقتصادی آمریکا نیز منتشر شد که منفی بود و به تقویت قیمت طلا انجامید. وی ادامه داد: در بازار داخلی نیز حدود هشت تا 10 هزار تومان افزایش قیمت سکه را شاهد بودیم که بیشتر به دلیل افزایش قیمت دلار در بازار آزاد بود.

    وی تصریح کرد: دلار در بازار آزاد که تا حدود سه‌هزار و 625 تومان کاهش یافته بود دوباره تا نزدیک سه‌هزار و 670 تومان رشد کرد و قیمت طلا و سکه را افزایش داد.

    رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به اینکه اوج مصرف انرژی در نیم کره شمالی زمین، در ماه‌های اخیر است، اظهار کرد: هر سال در این مقطع زمانی با افزایش مصرف و بالا رفتن قیمت نفت روبه‌رو بودیم اما امسال نه تنها افزایش قیمت نفت را شاهد نیستیم بلکه برخی از کارشناسان کاهش بیشتر را نیز برای قیمت نفت متصور هستند.

    کشتی‌آرای درباره آینده قیمت طلا گفت: حدود دو سال است که سکه در بازه 900 هزار تا یک میلیون تومان در نوسان است و به نظر می‌رسد، با توجه به نوسانات ارز و قیمت‌های جهانی تا پایان سال نیز در همین بازه حرکت کند.

    وی یادآور شد اونس طلا در آخرین معاملات هزار و 79 دلار معامله شده و آخرین معاملات سکه در بازار داخلی نیز 923 هزار تومان بوده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی