عصر بازار

عمان افت قیمت نفت را با افزایش مالیات‌ها جبران کرد

عصر اعتبار- دولت عمان برای جبران کاهش درآمدهای نفتی مالیات بر شرکت ها در این کشور را از ۳ تا ۱۵ درصد افزایش داد.

عمان افت قیمت نفت را با افزایش مالیات‌ها جبران کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در حالی که عمان، به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت منطقه که عضو اوپک نیست امسال نیز با کاهش درآمدهای دولتی مواجه است، شورای این کشور رای به افزایش مالیات شرکت ها داد.
    به گفته توفیق اللواتی، عضو شورا، این نهاد مشورتی انتخابی روز سه شنبه تصمیم گرفت که مالیات وضع شده بر شرکت های ثبت شده در عمان را بین 3 تا 15 درصد افزایش دهد و به معافیت های مالیاتی شرکت ها پایان بدهد. بر اساس گزارش روزنامه عمان دیلی، شورا همچنین رای به افزایش مالیات بر درآمد خالص شرکت های نفتی و شرکت های گاز طبیعی داد و مالیات آنها را به ترتیب به 35 و 55 درصد رساند. این پیشنهادات قبل از تبدیل شدن به قانون باید مورد موافقت شورای دولتی و کابینه قرار گیرد.
    این سلطان نشین نفت خیز حاشیه خلیج فارس که درآمد اصلی خود را از محل فروش نفت تامین می کند، امسال به دلیل افت قیمت ها با کسری بودجه بیش از 17 درصد تولید اقتصادی اش مواجه شده است. این کسری بودجه مقامات عمانی را برآن داشته تا تعویق پروژه ها و وضع مالیات های جدید را مورد بررسی قرار دهند. هرچند عمان تنها کشور حاشیه خلیج فارس نیست که از کاهش قیمت نفت متاثر شده؛ اما این کشور نسبت به همسایگانی نظیر عربستان و امارات، دارای منابع مالی کمتری است تا بتواند با این تاثیرات منفی مقابله نماید.
    صالح بن سعید مسانف رئیس کمیته اقتصادی و مالی شورا به عمان دیلی گفت، بالا بردن مالیات شرکت ها «بودجه دولتی را احیا خواهد کرد.»
    اقدامات مصوب شورای عمان همیشه مورد حمایت مقامات بالاتر قرار می گیرد. سال گذشته، شورا رای به ممنوعیت استعمال الکل داد، اما این پیشنهاد هیچگاه اجرایی نشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو