عصر بازار

یک کارشناس اقتصادی:

تغییرات نرخ دلار قیمت طلا را غیرقابل پیش بینی کرده است

عصر اعتبار- یک کارشناس بازار سرمایه، بر غیرقابل پیش بینی بودن قیمت طلا به دلیل تعطیلات سال نو مسیحی و تغییر ارزش دلار تاکید کرد و گفت: با توجه به کاهش تقاضا، ژانویه (دی- بهمن) بهترین فرصت برای خرید این فلز زرد رنگ است.

تغییرات نرخ دلار قیمت طلا را غیرقابل پیش بینی کرده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «علی رحمانی»گفت: از آنجا که قیمت جهانی هر اونس طلا قابل پیش بینی نیست، نمی توان تحلیل دقیقی از بازار طلای ایران ارائه داد.
    وی ادامه داد: وقتی ارزش دلار افزایش می یابد، بر قیمت نفت و طلا نیز تاثیر می گذارد. البته با توجه به اینکه به مناسبت آغاز سال نو مسیحی در آستانه تعطیل مبادلات بین المللی قرار داریم، نمی توان در روزهای آتی مسیر روشنی را برای قیمت طلا متصور بود.
    رحمانی گفت: برخی فعالان اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت و شماری دیگر، کاهش بهای طلا را پیش بینی می کنند. عده ای نیز معتقدند قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد کرد.
    به گفته او، بیشتر فعالان بازار معتقدند با توجه به در پیش بودن تعطیلات کریسمس و بازارهای بین المللی، قیمت طلا با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.
    وی ادامه داد: این مساله نشان می دهد بین فعالان بازار و سرمایه گذاران بین المللی اجماع و توافق کلی درباره روند نرخ طلا در روزهای آتی وجود ندارد اما به نظر می رسد ژانویه (دی- بهمن) بهترین فرصت برای خرید طلا باشد؛ زیرا افت تقاضا موجب کاهش قیمت جهانی این فلز زرد خواهد شد.
    کارشناس بازار سرمایه با یادآوری اینکه عوامل بسیاری بر نرخ طلا و سکه در ایران موثر است، افزود: نوسان جهانی، بر بازار طلای ایران تاثیر می گذارد زیرا نرخ هر اونس طلا در ایران بر پایه ضریبی از قیمت دلار تعیین می شود و کاهش ارزش دلار، در تغییر قیمت طلا بی تاثیر نیست.
    به گفته او، مناسبت هایی مانند سوگواری محرم و صفر بر نوسان فصلی بهای طلا و بازار داخلی تاثیر می گذارد؛ از این رو، در دو ماه گذشته قیمت ها تا اندازه ای کاهش داشت.
    این کارشناس اقتصادی افزود: البته در هفته پایانی ماه صفر بازار کم نوسانی داشتیم و قیمت ها روال تقریبا ثابتی را پشت سر گذاشت اما تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا امید داشتند در پایان این دوره، رونق به بازار برگردد.
    وی گفت: کاهش نرخ دلار آمریکا نیز بر قیمت طلا تاثیر گذاشت و بهای این فلز را با افت نسبی روبرو کرد.
    رحمانی تاکید کرد حتی انتخابات پیش رو بر بهای طلا اثر دارد.
    پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
    به گزارش تارنمای «مارکت واچ»، هفته گذشته تصمیم فدرال رزرو آمریکا در افزایش نرخ بهره برای نخستین بار از سال 2006 میلادی تاکنون، تاثیر زیادی بر کاهش قیمت طلا گذاشت.
    قیمت طلا در بازارهای جهانی در پایان مبادلات جمعه گذشته تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا قرار گرفت و با افزایش نسبی روبرو شد اما در این هفته، کاهش یک درصدی را تجربه کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو